회복의 메시지
The Message of the Restoration

엘 톰 페리 장로 십이사도 정원회

우리는 예수 그리스도의 충만한 복음이 지상에 회복되었다는 것을 세상에 선언합니다.

Elder L. Tom Perry
Of the Quorum of the Twelve Apostles

L. Tom Perry, “The Message of the Restoration,” Liahona, May 2007, 85–88

We declare to the world that the fulness of the gospel of Jesus Christ has been restored to the earth.

Image
 

솔트레이크 계곡에서 열린 한 스테이크 대회에서 임무를 받은 저는 신권의 열쇠에 관해 이야기하기 위해 한 집사 정원회의 어린 회장을 참석하도록 초대했습니다. 저는 그가 그 신권 정원회를 감리하는 열쇠가 포함된 매우 특별한 직분을 맡고 있음을 그에게 알려 주고 싶었습니다. 우리는 열쇠를 지니고 있다는 것이 큰 책임이며 정원회에 속해 있다는 것이 얼마나 특별한 것인지 이야기를 나누었습니다. 짧은 발표를 마치면서 저는 그에게 그의 정원회에 몇 명이나 있느냐고 물었습니다. 그는 열네 명이 있다고 대답했습니다.

그래서 이렇게 질문했습니다. “활동 회원은 몇 명이나 되나요?”

“열두 명입니다.” 하고 대답했습니다.

제가 다시 물었습니다. “그럼 나머지 두 명은요?”

그가 대답했습니다. “그들이 정원회에서 활동화 되도록 제가 노력해야 합니다.”

저는 그렇게 하는 데 어느 정도의 시간이 걸리겠느냐고 물었습니다. 그는 3개월쯤 걸릴 것으로 생각했습니다. 저는 그가 노력하도록 격려해주었습니다.

3개월 정도 지나서, 저는 그에게서 이제 그의 정원회의 모든 회원들이 활동적임을 알리는 편지를 받았습니다. 그는 그들에게 친절하게 대해 주었으며, 한 명은 현재 집사 정원회 모임에 참석하고 있고, 다른 한 명은 감독님에 의해 교사에 성임되었다고 했습니다. 저는 그의 답장에 몹시 감격했습니다. 자신의 신권을 존중하고 주님께서 자신에게 성취하라고 맡기신 임무를 수행하기 위해 신권의 열쇠를 사용하는 얼마나 훌륭한 예입니까! 저는 주님께서 신권의 권능을 사용하여 이곳 지상에서 그분의 사업을 관리하도록 제정하신 계획에 놀라지 않을 수 없었습니다.

아직 열네 살이 되지 않은 이 청남은 일생 동안 할 봉사를 위해 자신을 준비시키는 값진 훈련을 받고 있는 것입니다. 여러분은 앞으로 5~6년 후에 이 형제가 양복에 명찰을 달고 예수 그리스도 후기 성도 교회의 선교사로서 2년 동안 이와 같은 봉사를 계속하고 있을 모습이 보이십니까?

다른 사람들에게 봉사하기 위해 신권을 행사함으로써 얻는 경험 외에도, 이 청남이 준비하고 있는 것에는 반드시 회복의 메시지, 즉 오늘날 온 세상에서 수만 명의 선교사들이 전하는 메시지에 대한 확고한 이해가 포함되어야 할 것입니다. 그 메시지는 우리 시대, 즉 때가 찬 경륜의 시대에 기꺼이 귀 기울이고 순종할 모든 사람들을 축복하기 위해 복음이 회복되었다는 것입니다.

첫번째 시현

때가 찬 경륜의 시대는 채 열다섯 살이 되지 않은 또 다른 소년이 종교에 관해 마음속에 품고 있던 질문의 답을 기도를 통해 얻고자 숲으로 들어갔을 때, 그가 본 매우 특별한 시현에 의해 시작되었습니다. 조셉 스미스는 자신이 보았던 영광스러운 시현을 다음과 같이 묘사했습니다.

“나는 내 머리 바로 위에 해보다도 더 밝은 빛기둥을 보았으며, 그 빛기둥은 점차 내려와 이윽고 내게 임하였다.

“ … 그 빛이 내 위에 머물렀을 때 나는 글로 표현할 수 없는 광채와 영광을 지닌 두 분이 내 위, 공중에 서 계신 것을 보았다. 그 중 한 분이 내 이름을 부르시면서 나에게 말씀하시는데, 다른 한 분을 가리켜 말씀하시기를-이는 내 사랑하는 아들이니, 그의 말을 들으라!-하셨다.”(조셉 스미스-역사 1:16~17)

이 시현은 우리에게 하나님 아버지와 그분의 사랑하는 아들, 예수 그리스도가 각기 별개의 개체임을 밝혀 주었습니다. 그 두 분은 영광스럽고 완전하게 된 살과 뼈의 몸을 갖고 계셨으며, 따라서 수세기 동안의 하나님의 개념에 관한 잘못된 오해가 일소되었습니다. 조셉 스미스가 신앙개조 1조에서 “우리는 영원하신 아버지 하나님과 그의 아들 예수 그리스도와 성신을 믿는다.”(신앙개조 1:1)라고 적은 것은 당연한 일이라 하겠습니다.

몰몬경

조셉 스미스가 첫번째 시현을 이야기할 때 그에 대해 의혹, 불신, 그릇된 소문이 곧 뒤따를 것을 아신 주님은 주 예수 그리스도의 또 하나의 성약인 몰몬경을 출현시키셨습니다. 이 거룩한 고대 경전은 성경의 성스러운 동반자이며 예수 그리스도의 충만한 복음을 담고 있습니다. 몰몬경은 또한 조셉 스미스가 진실로 하나님의 선지자임을 온 세상에 확신시키는 증거를 제공해 줍니다. 교리와 성약에는 몰몬경의 출현에 관해 다음과 같은 말씀이 나와 있습니다.

“하나님께서는 [조셉 스미스]에게 영감을 주는 여러 계명을 주셨고,

“미리 준비된 방편으로 높은 곳에서 그에게 능력을 주어 몰몬경을 번역하게 하셨으니,

“몰몬경에는 한 타락한 백성의 기록과 이방인에게 그리고 또한 유대인에게도 나아갈 예수 그리스도의 복음의 충만함이 실려 있느니라.

“또 이는 영감으로 주신 것이요, 천사들의 성역으로써 다른 사람들에게 확인된 것이요, 그들에 의하여 세상에 선포된 것이라-

“이는 거룩한 경전이 참됨과 하나님께서 옛 세대에서와 마찬가지로 이 시대와 세대에서 사람들에게 영감을 주시고 그들을 부르시어, 자기의 거룩한 일을 하게 하심을 세상에 증명하는 것이니,”(교리와 성약 20:7~11)

몰몬경의 번역은 그것 자체가 기적이며 게다가 그 책의 신성한 기원을 입증해 줍니다. 올리버 카우드리가 선지자의 서기로 봉사하기 위해 1829년 4월 5일에 펜실베이니아 주 하모니에 도착했을 때, 겨우 몇 쪽만이 번역되어 있었습니다. 그날 저녁 조셉과 올리버는 함께 앉아 밤 늦게까지 선지자의 경험에 관해 서로 이야기했습니다. 이틀 후인 4월 7일에 그들은 번역 작업을 시작했습니다. 그 후 3개월 동안 조셉은 놀라운 속도로 번역을 하여 대략 500쪽이나 되는 분량을 거의 60일만에 끝냈습니다.

올리버는 이 놀라운 경험을 이렇게 기록했습니다. “결코 잊혀지지 않을 날들이었다-하늘의 영감으로 말하여지는 음성을 들으며 앉아 있는 동안 이 가슴은 한량없는 감사를 느꼈다! 하루하루 나는 계속하여 방해 받지 않고 ‘몰몬경’이라 불리는 역사 기록을 … 우림과 둠밈을 가지고 그가 번역하는 대로 그의 입으로부터 받아 적었다.”(Messenger and Advocate, 1834년 10월, 14쪽; 또한 조셉 스미스-역사 1:71, 각주 참조)

신권

조셉과 올리버는 번역을 계속하는 동안 이 책에 수록되어 있는 교리에 놀라고 흥분되었습니다. 그들은 특히 부활하신 구주께서 서반구에 있는 주민들을 방문하시는 동안 가르치신 침례의 교리에 깊은 인상을 받았습니다. 그들은 침례의 중요성을 분명히 깨달았습니다. 그들은 어찌하면 자신들도 침례 받는 축복을 얻을 수 있는지 배우기 위해 주님께 있는 힘을 다해 기도해야 한다고 생각했습니다.

1829년 5월 15일, 그들은 사스케하나 강 근처에 있는 숲으로 가서 무릎을 꿇고 기도를 드렸습니다. 올리버는 당시에 일어난 일을 이렇게 기록했습니다. “돌연 마치 영원 가운데서 온 것같이 구속주의 음성이 우리에게 평강을 말씀하셨으며, 한편으로 휘장이 갈라지고 하나님의 천사가 영광을 입고 내려와 간절히 바라던 말씀과 회개의 복음의 열쇠를 전해 주었다. 얼마나 기뻤던가! 얼마나 기이하였던가! 얼마나 놀라웠던가! 세상이 고통을 당하며 혼란에 빠져 있을 동안-수백만의 사람들이 앞 못 보는 자처럼 벽을 더듬고 있을 때, 그리고 모든 사람이 범부와도 같이 불확실한 것에 의존하고 있을 때, 우리의 눈은 보았고, 우리의 귀는 들었으니”(Messenger and Advocate, 1834년 10월, 15쪽; 또한 조셉 스미스-역사 1:71, 각주 참조)

그 천사는 자신이 신약전서에서 침례 요한으로 불리는 바로 그 요한이라고 소개했습니다. 그는 조셉과 올리버의 머리에 손을 얹고 이렇게 말했습니다.

“‘나의 동역자 된 종들인 너희에게 메시야의 이름으로 나는 아론 신권을 부여하노라. 이는 천사의 성역, 회개의 복음 그리고 죄 사함을 위한 침수로써의 침례의 열쇠들을 지니고 있나니, 이것은 레위의 아들들이 또다시 의롭게 주께 제물을 바칠 때까지 결코 다시는 땅에서 거두어지지 아니하리라’고 하였다.

“그는 이 아론 신권에는 성신의 은사를 위한 안수례의 권능은 없으나 이는 이후에 우리에게 부여되리라고 말하고 우리에게 가서 침례를 받으라고 명하면서, 내가 올리버 카우드리에게 침례를 베풀고 그 후에 그가 나에게 침례를 베풀어야 한다고 우리에게 지시하였다.

“따라서 우리는 가서 침례를 받았다. 내가 먼저 그에게 침례를 베풀고 그 후에 그가 나에게 침례를 베풀었다.-이렇게 한 후 나는 그의 머리에 내 손을 얹고 그를 아론 신권에 성임하였으며, 그런 후에 그가 내게 그의 손을 얹고 나를 같은 신권에 성임하였다.-이는 우리가 그렇게 명받은 때문이었다.”(조셉 스미스-역사 1:69~71)

얼마 후 사도 베드로, 야고보, 요한이 나타나 이 두 종들의 머리에 손을 얹고 멜기세덱 신권을 부여했습니다.

예수 그리스도의 교회

이제 지상에서 다시 한번 주님의 이름으로 행하는 권능이 있게 되었고, 조셉은 공식적으로 교회를 조직하라는 명을 받았습니다. 1830년 4월 6일에 뉴욕 주 페이에트에 있는 피터 휘트머 일세의 집에서 먼저 침례를 받은 여섯 명이 만장일치로 하나님의 명에 따라 예수 그리스도의 교회를 조직했습니다. 이 모임에서 다음과 같은 계시를 받았습니다.

“보라, 너희 가운데 계속해 나가는 기록이 있을지니, 그 가운데서 너는 아버지 하나님의 뜻과 너희 주 예수 그리스도의 은혜를 통하여 선견자, 번역자, 선지자, 예수 그리스도의 사도, 교회의 장로라 일컬음을 받고,

“성신의 감동을 받아 그 기초를 놓으며 지극히 거룩한 신앙을 위하여 이를 쌓아 올릴지니라.

“이 교회는 너희 주의 일천팔백삼십년 넷째 달 곧 사월이라 하는 그 달의 여섯째 날에 조직되고 설립되었느니라.

“그런즉 교회를 뜻하는 너는 내 앞에서 온전히 거룩하게 걸으며, 그가 받는 대로 너희에게 주게 될 그의 모든 말과 계명에 주의를 기울일지니,

“무릇 모든 인내와 신앙으로 그의 말을 마치 내 자신의 입에서 나온 것같이 받아들일지니라.”(교리와 성약 21:1~5)

그와 같이 예수 그리스도 교회는 구주의 교리와 가르침으로 인류를 축복하기 위해 다시 한번 지상에 존재하게 되었습니다. 이 교회는 주님께서 고대에 제정하신 계획에 따라 조직되었습니다.

성경에서 바울은 에베소서를 통해 이렇게 선언했습니다.

“그가 어떤 사람은 사도로, 어떤 사람은 선지자로, 어떤 사람은 복음 전하는 자로, 어떤 사람은 목사와 교사로 삼으셨으니

“이는 성도를 온전하게 하며 봉사의 일을 하게 하며 그리스도의 몸을 세우려 하심이라

“우리가 다 하나님의 아들을 믿는 것과 아는 일에 하나가 되어 온전한 사람을 이루어 그리스도의 장성한 분량이 충만한 데까지 이르리니

“이는 우리가 이제부터 어린 아이가 되지 아니하여 사람의 속임수와 간사한 유혹에 빠져 온갖 교훈의 풍조에 밀려 요동하지 않게 하려 함이라

“오직 사랑 안에서 참된 것을 하여 범사에 그에게까지 자랄지라 그는 머리니 곧 그리스도라”(에베소서 4:11~15)

힝클리 회장님은 회복에 관해 이렇게 말씀하셨습니다. “그런 다음에도 여러 세대의 많은 사람들이 갈등과 증오, 어둠과 악 속에서 지낸 후에 비로소 회복의 위대한 새 날이 찾아왔습니다. 이 영광스러운 날은 아버지와 아들이 소년 조셉에게 나타나심으로써 시작되었습니다. 때가 찬 경륜의 시대의 새벽이 지상에 찾아온 것입니다. 이전의 경륜의 시대에 존재하던 선하고 아름답고 신성한 모든 것이 이 가장 중요한 시대에 회복되었습니다.”(“찬란한 아침이 밝아옴”, 리아호나, 2004년 5월호, 83쪽)

우리의 메시지는 하나뿐입니다. 우리는 예수 그리스도의 충만한 복음이 지상에 회복되었다는 것을 세상에 선언합니다. 우리는 인간에게 땅과 하늘에서 인봉할 수 있는 권능과 더불어 신권의 열쇠가 회복되었다는 것을 당당하게 선언합니다. 주님과 함께 영생으로 들어가기 위한 조건으로서 그분께서 공표하신 구원의 의식들은 이제 그분의 거룩한 신권의 권능을 합당하게 행사하는 사람들에 의해 인봉의 권세로 집행될 수 있습니다. 우리는 지금이 성경의 선지자들이 후기라고 말한 그날임을 온 세상에 선언합니다. 지금은 예수 그리스도가 지상을 다스리고 통치하기 위해 오시기 전인 마지막 때입니다.

우리는 모든 사람들에게 예수 그리스도의 회복된 복음의 메시지에 귀 기울일 것을 권유합니다. 여러분은 이 영광스런 메시지와 여러분이 지금 다른 사람들을 통해 듣고 있는 메시지들을 비교할 수 있으며, 그러면 어떤 것이 하나님에게서 왔으며 어떤 것이 인간에게서 온 것인지를 구별하게 될 것입니다.

저는 이 교회가 후기에 세워진 예수 그리스도의 교회라는 것을 여러분께 증거합니다. 우리의 구주이신 예수 그리스도의 이름으로 말씀드립니다. 아멘.

 

 

In one of my stake conference assignments in the Salt Lake Valley, I invited a young deacons quorum president to join me to talk about the keys of the priesthood. I wanted him to understand that he held a very special office that included the keys to preside over a quorum of the priesthood. We talked about the great responsibility it is to hold keys and how special it is to belong to a quorum. At the conclusion of the little presentation, I asked him how many members he had in his quorum. His answer was 14.

Then the question: “How many are active?”

The answer: “12.”

Then I asked: “What about the other two?”

His response was: “I need to get to work and make them an active part of our quorum.”

I asked him how long that would take. He thought maybe three months. I encouraged him in his efforts.

Three months later, almost to the day, I received a letter from him informing me that all the members of his quorum were now active. He said he had befriended them, and one was now attending deacons quorum meetings, and the other had been ordained a teacher by the bishop. I was overwhelmed with his response. What an example of one honoring his priesthood and using priesthood keys to carry out an assignment the Lord has given him to fulfill. I could not help but marvel at the design the Lord has established for the administration of His work here on earth using the powers of the priesthood.

This young man, not yet 14 years of age, is receiving valuable training to prepare him for a lifetime of service. Can you see him in the next five or six years continuing this service with a badge on his suit coat indicating that he is giving two years of his life as a missionary for The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints?

In addition to the experience he is gaining exercising his priesthood in service to others, this young man’s preparation must also include a solid understanding of the message of the Restoration—the message that thousands of missionaries today are declaring to the world. It is the message that in our day, in the dispensation of the fulness of times, the gospel has been restored for the blessing of all who will listen and obey.

The First Vision

The dispensation of the fulness of times was ushered in by a very special vision to another young man not quite 15 years of age who went to the woods to pray for answers to the questions he had in his mind concerning religion. Joseph Smith describes the glorious vision that was unfolded to his view, in these words:

“I saw a pillar of light exactly over my head, above the brightness of the sun, which descended gradually until it fell upon me.

“… When the light rested upon me I saw two Personages, whose brightness and glory defy all description, standing above me in the air. One of them spake unto me, calling me by name and said, pointing to the other—This is My Beloved Son. Hear Him!” (Joseph Smith—History 1:16–17).

This vision revealed unto us that God our Father and Jesus Christ, His Beloved Son, are two separate personages. Each has a body of flesh and bones that is glorified and perfected, thus clearing up the misconception that had been in existence for many centuries concerning the concept of God. Is it any wonder that when Joseph Smith wrote the Articles of Faith, in the first one he declared, “We believe in God, the Eternal Father, and in His Son, Jesus Christ, and in the Holy Ghost”? (Articles of Faith 1:1).

The Book of Mormon

Knowing that doubt, disbelief, and misinformation would immediately follow the Prophet as he recounted the First Vision, the Lord brought forth the Book of Mormon, another testament of our Lord Jesus Christ. This ancient volume of holy scriptures is a sacred companion to the Bible, containing the fulness of the everlasting gospel of Jesus Christ. It also provides convincing evidence to the world that Joseph Smith is truly a prophet of God. The Doctrine and Covenants contains the following declaration about the coming forth of the Book of Mormon:

“[God] gave unto [Joseph Smith] commandments which inspired him;

“And gave him power from on high, by the means which were before prepared, to translate the Book of Mormon;

“Which contains a record of a fallen people, and the fulness of the gospel of Jesus Christ to the Gentiles and to the Jews also;

“Which was given by inspiration, and is confirmed to others by the ministering of angels, and is declared unto the world by them—

“Proving to the world that the holy scriptures are true, and that God does inspire men and call them to his holy work in this age and generation, as well as in generations of old” (D&C 20:7–11).

The translation of the Book of Mormon is a miracle in itself and gives further proof of the book’s divine origin. When Oliver Cowdery arrived in Harmony, Pennsylvania, on April 5, 1829, to serve as the Prophet’s scribe, only a few pages of the final text had been translated. That evening Joseph and Oliver sat down together and discussed the Prophet’s experiences long into the night. Two days later, on April 7, they commenced the translation of the work. Over the next three months, Joseph translated at an amazing rate—approximately 500 printed pages in about 60 working days.

Oliver wrote of this remarkable experience: “These were days never to be forgotten—to sit under the sound of a voice dictated by the inspiration of heaven, awakened the utmost gratitude of this bosom! Day after day I continued, uninterrupted, to write from his mouth, as he translated, with the Urim and Thummim … the history, or record, called ‘The book of Mormon’ ” (Messenger and Advocate, Oct. 1834, 14; see also Joseph Smith—History 1:71, note).

The Priesthood

As they proceeded, Joseph and Oliver were thrilled with the doctrines contained in this book. They were particularly impressed with the doctrine of baptism as taught by the resurrected Savior during His visit to the inhabitants of the Western Hemisphere. The importance of the doctrine of baptism was clearly unfolded to their minds. They determined that they must seek the Lord in mighty prayer that they might learn how they could obtain the blessing of being baptized themselves.

On May 15, 1829, they went to the woods near the Susquehanna River and knelt in prayer. Oliver describes what happened next: “On a sudden, as from the midst of eternity, the voice of the Redeemer spake peace to us, while the vail was parted and the angel of God came down clothed with glory, and delivered the anxiously looked for message, and the keys of the gospel of repentance!—What joy! what wonder! what amazement! While the world [was] racked and distracted—while millions were [groping] as the blind for the wall, and while all men were resting upon uncertainty, as a general mass, our eyes beheld—our ears heard” (Messenger and Advocate, Oct. 1834, 15; see also Joseph Smith—History 1:71, note).

The angel introduced himself as John, the same that is called John the Baptist in the New Testament. He laid his hands upon the heads of Joseph and Oliver and said:

Upon you my fellow servants, in the name of Messiah, I confer the Priesthood of Aaron, which holds the keys of the ministering of angels, and of the gospel of repentance, and of baptism by immersion for the remission of sins; and this shall never be taken again from the earth until the sons of Levi do offer again an offering unto the Lord in righteousness.

“He said this Aaronic Priesthood had not the power of laying on hands for the gift of the Holy Ghost, but that this should be conferred on us hereafter; and he commanded us to go and be baptized, and gave us directions that I should baptize Oliver Cowdery, and that afterwards he should baptize me.

“Accordingly we went and were baptized. I baptized him first, and afterwards he baptized me—after which I laid my hands upon his head and ordained him to the Aaronic Priesthood, and afterwards he laid his hands on me and ordained me to the same Priesthood—for so we were commanded” (Joseph Smith—History 1:69–71).

A short time later, the Apostles Peter, James, and John appeared, placed their hands on the heads of these two fellow servants, and conferred the Melchizedek Priesthood.

The Church of Jesus Christ

Now that the power to act in the name of the Lord was again on the earth, Joseph was commanded to formally organize the Church. On April 6, 1830, at the home of Peter Whitmer Sr. in Fayette, New York, six men who had previously been baptized voted unanimously to organize, according to the commandments of God, the Church of Jesus Christ. At this meeting a revelation was received:

“Behold, there shall be a record kept among you; and in it thou [Joseph Smith] shalt be called a seer, a translator, a prophet, an apostle of Jesus Christ, an elder of the church through the will of God the Father, and the grace of your Lord Jesus Christ,

“Being inspired of the Holy Ghost to lay the foundation thereof, and to build it up unto the most holy faith.

“Which church was organized and established in the year of your Lord eighteen hundred and thirty, in the fourth month, and on the sixth day of the month which is called April.

“Wherefore, meaning the church, thou shalt give heed unto all his words and commandments which he shall give unto you as he receiveth them, walking in all holiness before me;

“For his word ye shall receive, as if from mine own mouth, in all patience and faith” (D&C 21:1–5).

Thus the Church of Jesus Christ was again in existence on the earth to bless mankind with the doctrines and teachings of the Savior. This Church was organized according to the plan the Lord had established anciently.

In the Bible, in the book of Ephesians, Paul declared:

“He gave some, apostles; and some, prophets; and some, evangelists; and some, pastors and teachers;

“For the perfecting of the saints, for the work of the ministry, for the edifying of the body of Christ:

“Till we all come in the unity of the faith, and of the knowledge of the Son of God, unto a perfect man, unto the measure of the stature of the fulness of Christ:

“That we henceforth be no more children, tossed to and fro, and carried about with every wind of doctrine, by the sleight of men, and cunning craftiness, whereby they lie in wait to deceive;

“But speaking the truth in love, may grow up into him in all things, which is the head, even Christ” (Ephesians 4:11–15).

President Hinckley has said concerning the Restoration: “After many generations had walked the earth—so many of them in conflict, hatred, darkness, and evil—there arrived the great, new day of the Restoration. This glorious gospel was ushered in with the appearance of the Father and the Son to the boy Joseph. The dawn of the dispensation of the fulness of times rose upon the world. All of the good, the beautiful, the divine of all previous dispensations was restored in this most remarkable season” (“The Dawning of a Brighter Day,” Liahona and Ensign, May 2004, 83).

Our message is unique. We declare to the world that the fulness of the gospel of Jesus Christ has been restored to the earth. We declare with boldness that the keys of the priesthood have been restored to man, with the power to seal on earth and in the heavens. The saving ordinances pronounced by the Lord as requirements for entering into eternal life with Him can now be performed with binding authority by those who worthily exercise the power of His holy priesthood. We declare to the world that this is the day referred to by biblical prophets as the latter days. It is the final time, before the coming of Jesus Christ to rule and reign over the earth.

We invite all to listen to the message of the restored gospel of Jesus Christ from us. Then you can compare the glorious message with what you may hear from others, and you can determine which is from God and which is from man.

My witness to you is that this is the Church of Jesus Christ, established in the latter days. In the name of our Lord and Savior, even Jesus Christ, amen.