표준을 높임
Raising the Bar

엘 톰 페리 장로 십이사도 정원회

여러분은 선교사로서 봉사하기 위한 최소한의 표준을 무난히 지킬 수 있어야 하며, 그런 다음에는 지속적으로 그 표준을 높여야 함을 잊지 마십시오.

Elder L. Tom Perry
Of the Quorum of the Twelve Apostles

L. Tom Perry, “Raising the Bar,” Liahona, Nov 2007, 46–49

Be certain that you easily clear the minimum standards for service as a missionary and that you are continually raising the bar.

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저는 지난 달에 북미 서부 지역 선교부 회장들의 세미나에 참석하라는 임무 지명을 받는 특권을 받았었습니다. 참석한 선교부 회장들 중에는 제 아들인 리 회장도 있었습니다. 제 아들은 제가 유럽 중부 지역 회장단에서 장기간의 임무를 마치기 전에 선교부 회장 부름을 받았습니다. 제가 다른 임무로 아들이 봉사하는 지역을 지나는 길에 잠시 몇 번 들러 만나본 것을 제외하고는 그와 함께 시간을 보낸 지가 삼 년이나 되었습니다.

모든 선교부 회장 부부들과 함께 친목을 위한 저녁 식사 모임을 한 후, 아들 내외와 우리 부부는 이야기를 나누기 위해 제가 묶던 호텔 방으로 갔습니다. 물론 우리의 대화는 선교 사업에 집중되었습니다. 제 아들은 힝클리 회장님이 선교사가 되기 위한 자격 기준을 높이라고 요청하신 이래로 자신의 선교부의 선교사들에게 일어났던 일에 대해 설명했습니다. 아들은 선교 임지에 도착하는 선교사들이 이전보다 분명히 더 잘 준비되어 있다고 전했습니다. 우리가 나눈 대화는 아들이 고등학교를 다니던 시절에 우리가 함께 겪었던 한 가지 경험을 떠올리게 했습니다.

리는 고등학교 시절, 육상 팀에서 단거리 달리기와 높이 뛰기를 했습니다. 1968년, 멕시코시티에서 열린 하계 올림픽 경기에서 전세계는 딕 포즈베리라는 무명의 높이 뛰기 선수에 반하게 되었습니다. 그는 바를 향해 대각선으로 도움 닫기를 한 다음, 바 쪽으로 휘어져 들어가서는 배면 자세로 바를 뛰어 넘는 기술을 시도했습니다. 그 기술은 포즈베리 플랍이라 불리게 되었습니다.

다른 많은 사람들처럼 리는 이 새로운 기술에 관심을 가졌지만 새 학기가 시작될 때까지는 그것을 연습할 장소가 없었습니다. 어느 날 저녁, 집에 돌아온 저는 그 애가 지하실에서 포즈베리 플랍을 연습하는 것을 발견했습니다. 그 애는 의자들을 쌓아 두 개의 임시 지주를 만들고, 착지 시의 충격을 완화하기 위해 소파를 사용했으며, 그 의자들 사이에 걸쳐놓은 빗자루 위를 뛰어 넘고 있었습니다. 제가 보기엔 소파가 그 충격을 견딜 수 없을 것이 분명했으므로 저는 그가 실내에서 높이 뛰기 하는 것을 중지 시켰습니다. 대신에 아들을 데리고 스포츠 용품 가게에 가서 착지에 쓸 폼 패딩과 높이 뛰기용 지주를 구입했습니다. 이제 바깥에서 연습할 수 있었습니다. 포즈베리 플랍을 시험해 본 후에 아들은 예전에 사용했던 기술인 웨스턴 롤 오버로 다시 돌아가기로 결정했습니다. 늦여름부터 가을까지 그는 뒤뜰에서 많은 시간을 들여 계속 높이 뛰기를 연습했습니다.

어느 날 저녁, 직장에서 돌아온 저는 아들이 높이 뛰기 연습을 하는 것을 보고 “바 높이가 얼마나 되니?”라고 물었습니다.

그 애는 “1.74미터예요.”라고 말했습니다.

“왜 하필이면 그 높이지?”

아들은 “주 육상 대회에 참가할 자격을 얻으려면 그 높이를 뛰어넘어야 해요”라고 대답했습니다.

“잘 되고 있니?”라고 제가 물었습니다.

“매번 성공했어요. 아직까지는 실수한 적이 없어요.”

저는 이렇게 대답했습니다. “그러면 바를 올린다음 네가 얼마나 잘하나 보자꾸나.”

그 애는 “그러면 바를 떨어뜨릴 지도 몰라요.”라고 답했습니다.

저는 이렇게 질문했습니다. “바를 올리지 않는다면 어떻게 너의 가능성을 알 수 있겠니?”

그래서 우리는 바를 1.79미터로 올리기 시작하여 그 다음에는 1.8미터로, 그 애가 향상 되려고 노력하면서 계속해서 그렇게 올려갔습니다. 아들은 최소한의 표준에 만족하지 않았기 때문에 더 나은 높이 뛰기 선수가 되었습니다. 아들은 비록 바가 떨어질지도 모르지만 자신이 될 수 있는 한 최고의 높이 뛰기 선수가 되기 위해 바를 계속 올리고 싶어한다는 것을 알게 되었습니다.

아들과 함께 이 경험을 추억하면서 저는 엠 러셀 밸라드 장로님이 2002년 10월 연차 대회 신권 모임에서 교회의 청남들에게 가장 위대한 선교사 세대가 되라는 목표를 주신 메시지를 떠올렸습니다. 밸라드 장로님은 선교사 봉사의 최소한의 표준이 높아졌다고 발표하셨고, 아론 신권 청남들에게 이 새롭고도 더 높아진 최소한의 표준에 도달하기 위해 더 열심히 준비하라고 권고하셨습니다. 그분은 또한 아버지, 감독, 스테이크 회장들에게 청남들이 전임 선교사로 봉사하기 위해 준비하는 것을 돕는 것에 관해 지침도 주셨습니다.(“가장 위대한 선교사 세대”, 리아호나, 2002년 11월호, 46~49쪽)

그 신권 모임의 폐회 말씀에서 힝클리 회장님은 밸라드 장로님의 말씀에 대해 다음과 같은 의견을 피력하셨습니다. “밸라드 장로님이 여러분에게 선교사들에 관해 말씀하셨습니다. 저는 장로님의 말씀에 동의합니다. 저는 우리의 청남 청녀들이 밸라드 장로님이 제시한 목표를 받아 들이기를 바랍니다. 우리는 전 세계에서 주 예수 그리스도의 사절로 봉사하게 될 사람들의 합당성과 자격 기준을 높여야 합니다.”(“신권 형제들에게”, 리아호나, 2002년 11월호, 57쪽)

2002년 12월 11일자 서한에서 제일회장단은 교회 지도자들에게 전임 선교사로 봉사할 수 있는 자격 원리에 대한 지침을 주셨습니다. 그 지침은 다음과 같습니다. “전임 선교사로서 봉사하는 것은 교회 회장의 영감을 통해 부름 받는 사람들을 위한 하나의 특권이다. 감독과 스테이크 회장에게는 이 성스러운 봉사를 위해 영적, 신체적, 정서적으로 준비되어 있고 그러한 조건에 대해 의심 없이 추천될 수 있는 합당하고 자격을 갖춘 회원들을 분별하는 중요한 책임이 있다. 전임 선교사에게 필요한 신체적, 정신적, 정서적인 요건을 만족시킬 수 없는 사람들은 명예롭게 면제되며, 추천되어서는 안 된다. 그들은 보람 있는 다른 분야에서 봉사하도록 부름 받을 수 있다.”

교회의 지도자들은 표준을 높였습니다. 이제 선교 사업에 참여하기 위한 최소한의 표준은 엄격한 도덕적 합당성, 신체적 건강 및 체력, 지적, 사회적, 정서적 발달들을 포함합니다. 모든 높이 뛰기 대회에는 경기를 시작하는 최저 높이가 있습니다. 높이 뛰기 선수는 더 낮은 높이에서 시작하겠다고 요구할 수 없습니다. 마찬가지로 여러분도 선교 사업에 봉사하기 위해 더 낮은 표준을 허락해 주길 기대해서는 안됩니다. 선교사가 되고 싶다면 최소한의 표준을 갖추어야 합니다.

만약 여러분이 그러한 최소한의 표준에 일단 도달했다면 그 후에는 표준을 높이는 노력을 하지 않아도 될까요? 저는 오래 전 제 아들에게 했던 것과 똑같이 여러분에게 묻고 싶습니다. “표준을 높이지 않는다면 어떻게 여러분의 가능성을 알 수 있겠습니까?” 여러분에게 도전할 목표를 드리겠습니다. 그것은 최소한의 표준이 존재한다는 사실을 인식하고, 전임 선교사로 봉사하기 위해서는 그것에 도달해야 하지만 거기에서 중단하지 않아야 한다는 것입니다. 가장 위대한 선교사 세대는 계속해서 표준을 높이지 않는다면 온전한 가능성에 도달하지 못할 것입니다.

여러분이 선교 사업을 준비할 때 표준을 더 높이 올리기 위해 여러분 각자가 할 수 있는 일에 대한 몇 가지 제언을 드리겠습니다. 전임 선교 사업을 위한 최소한의 신체적 표준은 예비 선교사의 신체적 건강 및 체력과 관련됩니다. 예를 들어, 선교사 추천서에 나오는 질문 중에 하나는 여러분이 매일 12시간에서 15시간 일할 수 있는지, 매일 10 내지 13킬로미터를 걸을 수 있는지, 자전거로 매일 16에서 24킬로미터를 달릴 수 있는지, 그리고 매일 계단을 오를 수 있는지를 묻습니다. 선교 사업은 힘든 일입니다. 그래서 전임 선교사들은 신체적으로 건강해야 합니다. 신체적 표준을 더 높이는 일에는 다른 신체적인 조건들이 관련될 수 있습니다.

여기에는 여러분의 신체적 외모를 향상시키는 것도 포함될 수 있습니다. 선교사는 특정한 형태의 복장을 갖추어 단정하고 깨끗한 이미지를 보여야 합니다. 여기에는 깔끔한 두발, 말쑥한 면도, 깨끗한 흰 셔츠와 넥타이, 잘 다림질 된 양복, 잘 닦인 구두를 신는 것이 포함됩니다. 전임 선교사의 외모를 갖추어 전임 선교사가 되기 위한 준비를 지금 시작하십시오.

지적인 준비에서도 표준을 더 높이십시오. 학교에서 열심히 공부하십시오. 지적으로 읽고, 말하고, 쓰는 능력은 중요합니다. 양서들을 읽으면서 주변 세계에 대한 지식을 넓히십시오. 공부하는 법을 배우십시오. 그런 후에 여러분의 향상된 공부 습관을 예수 그리스도의 복음 학습에 적용하십시오. 몰몬경을 지속적으로, 정기적으로 읽으십시오.

세미나리와 종교 교육원 수업 참석을 게을리 하지 마십시오. 이 훌륭한 종교 교육 프로그램에 참여하고 그곳에서 배우는 경전에서 가능한 모든 것을 얻으십시오. 종교 교육 프로그램들은 여러분이 만날 사람들에게 회복된 복음의 메시지를 전할 수 있도록 여러분을 준비시켜 줄 것입니다. 나의 복음을 전파하라를 공부하십시오. 특히 기본적인 교리를 가르치는 제3장에 역점을 두고 공부하십시오. 교회에서 말씀하거나 가정의 밤 공과를 가르치도록 요청 받을 때마다 이 기본 교리들에 초점을 맞추십시오.

교리와 성약 11편 21절에서 주님은 우리에게 이렇게 말씀하십니다. “내 말을 선포하려 힘쓰지 말고 먼저 나의 말을 얻으려 힘쓰라. 그리하면 네 혀가 풀리리라. 그런 후에 네가 원하면, 너는 나의 영과 나의 말, 참으로, 사람을 확신시키는 하나님의 능력을 가지게 되리라.” 선교사로 나가기 전의 기간은 예수 그리스도의 복음의 빛과 진리를 얻음으로써 여러분의 마음을 준비하면서 표준을 더 높이 세울 수 있는 이상적인 시기입니다.

여러분은 선교 사업이 정서적으로 고된 일임을 인식해야 합니다. 여러분이 집을 떠나 세상으로 나갈 때 여러분을 지원하던 주위 환경은 사라집니다. 여러분이 현재 정서적인 스트레스를 해소하기 위해 사용하는 많은 방법들, 예를 들면 친구들과 어울리거나, 혼자 시간을 보내거나, 비디오 게임을 하거나, 음악을 듣는 일 등은 선교사 행동 규칙에서 허용되지 않습니다. 그곳에는 거절과 낙담의 날들이 있을 것입니다. 지금 자신의 정서적 한계에 대해 배우고, 선교사로서 직면하게 될 여러 상황하에서 감정을 조절하는 방법을 배우십시오. 이렇게 행하면 여러분의 표준을 아주 높이 올릴 수 있으며 선교사로 봉사하는 동안 정서적인 문제를 잘 견딜 수 있도록 자신을 강화할 수 있습니다.

힝클리 회장님께서 언급하지는 않으셨지만, 예비 선교사들은 또한 선교사로 봉사하는 데 필요한 사회성을 준비해야 합니다. 젊은이들은 비디오 게임을 하고, 헤드폰을 쓰며, 직접 대면하는 대신 휴대폰이나 이메일, 문자 메시지 등을 통해 대화함으로써 점점 더 자신을 남들로부터 고립시키고 있습니다. 선교 사업은 많은 부분이 사람들을 마주 대하며 이야기하는 일과 결부되어 있습니다. 따라서 사회성 발달 면에서 더 높은 표준을 세우지 않는다면, 여러분은 자신이 잘 준비가 되지 않았다고 느끼게 될 것입니다. 간단한 제언을 하나 드리겠습니다. 사람들과의 교류가 필요한 직업을 얻으십시오. 더 큰 동기부여 방법으로써, 시간제 또는 정규직 일자리를 얻어 최소한 자신의 선교 사업 비용의 상당 부분을 마련하고자 하는 목표를 세우십시오. 선교 사업 비용의 상당 부분을 스스로 지불하는 모든 젊은이들에게 위대한 축복, 즉 사회적, 신체적, 정신적, 정서적, 영적인 축복을 약속드립니다.

개인적인 합당성은 선교 사업에서 최소한의 영적 표준입니다. 이것은 거룩한 성전 성약을 맺고 지키는데 모든 면에서 합당함을 의미합니다. 봉사할 수 있는 자격을 박탈시킬 범법을 저지름으로써 매우 특별한 이 부름에서 봉사하는 사람들이 받는 축복을 받지 못하는 일이 생기지 않게 하십시오.

선교사로서 여러분의 가르침이 강한 설득력을 가질 수 있겠지만, 개종은 오직 성령만이 할 수 있는 일이라는 것을 인식하십시오. 나의 복음을 전파하라는 선교 사업이 무엇인지에 대해서 훌륭하게 설명합니다. 거기에는 다음과 같이 나와 있습니다. “권세를 지닌 예수 그리스도의 대표자로서, 여러분은 권능과 권세를 가지고 ‘구속은 성스러운 메시야의 뜻 안에 성스러우신 메시야로 말미암아’ 온다는 것과 아무도 ‘거룩하신 메시야의 공덕과 자비와 은혜로 말미암지 않고서는 하나님의 면전에 거할 수 없음을’ 가르칠 수 있다.”(니파이후서 2:6, 8 참조) ([2004년], 2쪽)

많이 받은 이에게 많이 요구될 것이라는 점을 여러분께 상기시켜 드립니다. 모든 영적, 신체적, 정서적인 자질을 갖춘 젊은이들은 예수 그리스도 교회의 선교사가 될 준비를 갖추고 앞으로 나아오라는 권고를 다시 한번 드립니다. 여러분은 선교사로 봉사하기 위한 최소한의 표준을 무난히 지킬 수 있어야하며, 그런 다음에는 지속적으로 그 표준을 높여야 함을 잊지 마십시오. 더욱 효과적으로 이 위대한 부름을 수행하기 위해 자신을 준비하십시오.

이 연차 대회의 신권 모임을 떠나면서 이것이 여러분의 소망이 되기를, 그리고 주 예수 그리스도의 선교사로서 여러분 앞에 놓인 영광스런 봉사를 위한 준비를 지금 시작하도록 하나님께서 여러분을 축복해 주시기를 소망합니다. 예수 그리스도의 이름으로 말씀드립니다. 아멘.

 

 

I was privileged last month to be assigned to attend a seminar with the mission presidents from the North America West Area. Among the mission presidents in attendance was my son, Lee. He had been called to serve before I had completed my yearlong assignment in the Europe Central Area Presidency. It had been three years since I had spent any time with my son, other than a few short visits while passing through his area on other assignments.

After a get-acquainted dinner with all of the mission presidents and their wives, Lee and I, with our wives, went to my hotel room for a visit. Our conversation, of course, centered on missionary work. Lee explained what had happened to his missionaries since President Hinckley asked us to raise the bar on qualifications for missionary service. He reported a decided improvement in the preparation of the missionaries arriving in the mission field. The conversation led us to recall an experience Lee and I had while he was attending high school.

Lee was a member of his high school track team—he both sprinted and high-jumped. During the 1968 Summer Olympic Games held in Mexico City, the world became enamored with a little-known high jumper named Dick Fosbury. He had experimented with a new high-jumping technique that involved sprinting diagonally toward the bar, then curving and leaping backward over the bar. It came to be called the Fosbury flop.

Like many others, Lee was intrigued by this new technique, but until the new school year started, he didn’t have a place to practice it. I came home one evening to find him practicing the Fosbury flop in our basement. He had set up two makeshift standards by stacking chairs, and he was jumping over a broomstick set on the chairs, using a sofa to cushion his landing. It was very clear to me that the sofa would not hold up under such treatment, so I called a halt to his indoor high-jumping. Instead, I invited him to go with me to a sporting-goods store, where we purchased some foam padding to use for landing and high-jumping standards so he could move the activity out of doors.

After experimenting with the Fosbury flop, Lee decided to return to the western-roll technique that he had used previously. Still, through the end of the summer into the fall, he practiced high-jumping for many hours in our backyard.

One evening as I returned home from work, I found Lee practicing his jumping. I asked, “How high is the bar?”

He said, “Five feet, eight inches.”

“Why that height?”

He answered, “You must clear that height to qualify for the state track meet.”

“How are you doing?” I asked.

“I can clear it every time. I haven’t missed.”

My reply: “Let’s raise the bar and see how well you do then.”

He replied, “Then I might miss.”

I queried, “If you don’t raise the bar, how will you ever know your potential?”

So we started moving the bar up to five feet, ten inches; then to six feet; and so on, as he sought to improve. Lee became a better high jumper because he was not content with just clearing the minimum standard. He learned that even if it meant missing, he wanted to keep raising the bar to become the best high jumper he was capable of becoming.

Remembering this experience with my son brought to mind the message Elder M. Russell Ballard gave at the priesthood session of the October 2002 general conference, in which he challenged the young men of the Church to become the greatest generation of missionaries. He announced that the bar for the minimum standard of missionary service had been raised. He instructed the young men of the Aaronic Priesthood to prepare themselves more vigorously to reach this new and higher minimum standard. He also gave instructions to fathers, bishops, and stake presidents about helping young men prepare to serve full-time missions. (See “The Greatest Generation of Missionaries,” Liahona and Ensign, Nov. 2002, 46–49.)

In his concluding remarks at that same priesthood session, President Hinckley commented on Elder Ballard’s talk. He said: “Elder Ballard has spoken to you concerning missionaries. I wish to endorse what he said. I hope that our young men, and our young women, will rise to the challenge he has set forth. We must raise the bar on the worthiness and qualifications of those who go into the world as ambassadors of the Lord Jesus Christ” (“To Men of the Priesthood,” Liahona and Ensign, Nov. 2002, 57).

Soon afterward, in a letter dated December 11, 2002, the First Presidency instructed Church leaders about the principles of eligibility for full-time missionary service. The instructions stated: “Full-time missionary service is a privilege for those who are called through inspiration by the President of the Church. Bishops and stake presidents have the serious responsibility to identify worthy, qualified members who are spiritually, physically, and emotionally prepared for this sacred service and who can be recommended without reservation. Those individuals not able to meet the physical, mental, and emotional demands of full-time missionary work are honorably excused and should not be recommended. They may be called to serve in other rewarding capacities.”

The bar was raised by the leaders of the Church, and now the minimum standard for participating in missionary work is absolute moral worthiness; physical health and strength; intellectual, social, and emotional development. In every high-jumping competition there is a minimum height at which the competition starts. The high jumper cannot ask to start at a lower height. In the same way, you should not expect the standards to be lowered to allow you to serve a mission. If you want to be a missionary, you must be able to clear the minimum standards.

But once you reach those minimum standards, shouldn’t you try to keep raising the bar? I ask you the same question I asked my son many years ago: “If you don’t raise the bar, how will you ever know your potential?” My challenge to you is to recognize that a minimum standard exists—and you must reach it to serve as a full-time missionary—but don’t stop there. The greatest generation of missionaries will not reach its full potential unless it keeps raising the bar.

Let me offer a few suggestions about what each of you can do to raise the bar even higher as you prepare for missionary service.

The minimum physical standard for full-time missionary service refers to a potential missionary’s physical health and strength. For example, one of the questions on the missionary recommendation forms asks if you “can work 12 to 15 hours per day, walk 6 to 8 miles per day, ride a bicycle 10 to 15 miles per day, and climb stairs daily.” Missionary work is hard, and full-time missionaries must be in good physical condition to serve. Raising the bar to a higher physical standard could involve further physical conditioning.

It also could include improving your physical appearance. A missionary is expected to dress a certain way, projecting a clean-cut appearance that includes an appropriate haircut; being clean shaven; wearing a clean white shirt, a tie, and a well-pressed suit—all the way down to a good shoe shine. Start now to prepare for a full-time mission by adopting the appearance of a full-time missionary.

Raise the bar higher in your intellectual preparation. Take your schooling seriously. It is important to be able to read, speak, and write with intelligence. Expand your knowledge of the world around you by reading good books. Learn how to study. Then apply your improved study habits to learning the gospel of Jesus Christ. Consistently and regularly read from the Book of Mormon.

Don’t neglect the opportunity of attending seminary and institute classes. Participate and gain all you can from the scriptures taught in these great religious-education settings. They will prepare you to present the message of the restored gospel to those you have opportunity to meet. Study from Preach My Gospel, emphasizing the basic doctrines taught in chapter 3. Each time you are asked to speak in church or to teach a family home evening lesson, focus on these basic doctrines.

In Doctrine and Covenants 11:21, the Lord tells us, “Seek not to declare my word, but first seek to obtain my word, and then shall your tongue be loosed; then, if you desire, you shall have my Spirit and my word, yea, the power of God unto the convincing of men.” The pre-missionary age is an ideal time to set the bar higher as you prepare your mind by acquiring the light and truth of the gospel of Jesus Christ.

You must recognize that missionary service is emotionally demanding. Your support system is going to be withdrawn from you as you leave home and go out into the world. Many of the ways you use now to cope with emotional stress—like hanging out with friends, going off by yourself, playing video games, or listening to music—are not allowed by the rules of missionary conduct. There will be days of rejection and disappointment. Learn now about your emotional limits, and learn how to control your emotions under the circumstances you will face as a missionary. By doing this, you raise the bar to greater heights and, in effect, fortify yourself against emotional challenges during your missionary service.

While President Hinckley did not mention this, prospective missionaries also must be prepared with the social skills needed to serve a mission. More and more, young people are isolating themselves from others by playing video games; wearing headphones; and interacting through cell phones, e-mail, text messaging, and so on instead of in person. Much of missionary work involves relating face-to-face with people, and unless you set the bar higher in the development of your social skills, you will find yourself underprepared. Let me offer a simple suggestion: get a job that involves interacting with people. As an increased motivation, set a goal to earn enough money from your part- or full-time work to pay for at least a significant part of your mission. I promise great blessings—social, physical, mental, emotional, and spiritual blessings—to every young man who pays for a significant part of his mission.

Personal worthiness is the minimum spiritual standard for serving a mission. This means that you are worthy in every way to make and to keep sacred temple covenants. Do not disqualify yourself from the blessings bestowed on those who serve in this very special calling by committing acts of transgression which will make you ineligible to serve.

Please recognize that while your teaching as a missionary may be persuasive, only the Spirit converts. Preach My Gospel gives a good description of what missionary work is all about. It states, “As an authorized representative of Jesus Christ, you can teach people with power and authority that ‘redemption cometh in and through the Holy Messiah,’ and that no one ‘can dwell in the presence of God, save it be through the merits, and mercy, and grace of the Holy Messiah’ (2 Nephi 2:6, 8)” ([2004], 2).

We remind you that where much is given, much is required. We issue the call again for all spiritually, physically, and emotionally qualified young men to come forth prepared to become missionaries in the Church of Jesus Christ. Be certain that you easily clear the minimum standards for service as a missionary and that you are continually raising the bar. Prepare yourself to be more effective in this great calling.

May God bless you that this will be your desire as you leave this priesthood session of general conference and start now to prepare yourself for the glorious service which is ahead of you as a missionary of the Lord Jesus Christ. In the name of Jesus Christ, amen.