개인적인 계시: 선지자의 가르침과 모범
Personal Revelation: The Teachings and Examples of the Prophets

로버트 디 헤일즈 장로 십이사도 정원회

개인적인 계시는 우리의 존재에 대한 가장 중요한 진리를 우리 스스로 알 수 있는 방법입니다.

Elder Robert D. Hales
Of the Quorum of the Twelve Apostles

Robert D. Hales, “Personal Revelation: The Teachings and Examples of the Prophets,” Liahona, Nov 2007, 86–89

Personal revelation is the way we know for ourselves the most important truths of our existence.

Image
 

이 역사적인 대회의 마지막 모임을 시작하면서, 저는 여러분과 함께 제일회장단의 한 보좌로 헨리 비 아이어링 회장님을 지지하고 십이사도 정원회의 새로운 회원으로 쿠엔틴 엘 쿡 장로님을 지지하며, 또한 월터 에프 곤잘레스 장로님을 칠십인 회장단의 일원으로 지지할 수 있는 특권에 감사를 표하고 싶습니다. 그분들께 저의 사랑과 지지를 보냅니다. 그리고 그들이 “계시와 예언의 영을 좇아”1 살아 계신 선지자 고든 비 힝클리 회장님을 통해 하나님으로부터 부름 받았다는 것을 간증드립니다.

지난 이틀 동안의 일들은 우리에게 주님의 사업에서 계시를 받는 것이 얼마나 중요한지, 그리고 우리 개인의 삶에서 계시가 얼마나 필요한 것인지를 알려 줍니다. 개인적인 계시는 우리의 존재에 대한 가장 중요한 진리, 즉 우리의 영원하신 하나님 아버지와 그의 아들 예수 그리스도가 살아 계시다는 실재성, 회복된 복음의 진실성, 그리고 우리를 위한 하나님의 목적과 방향을 우리 스스로 알 수 있는 방법입니다.

개인적인 계시에 대해 제가 아는 것들의 대부분은 고대와 현대의 선지자들이 보여준 모범에서 배운 것입니다. 오늘 오후 저는 이러한 개인적인 모범 몇 가지를 함께 나누고 싶습니다. 제 이야기가 우리 모두에게 영감을 주어 우리 삶에서 개인적인 계시의 축복을 구하게 되기를 간구합니다.

오래 전, 지역 대표로 봉사하고 있었을 때 저는 매리온 지 롬니 장로님이 어느 스테이크를 재조직하는 일을 돕도록 지명 받은 적이 있습니다. 대회에 참석하기 위해 오랫동안 조용히 차를 타고 가는 동안 우리의 대화는 우리가 지명 받은 일의 영적인 중요성이란 주제로 옮겨갔습니다. 롬니 장로님은 제게 주님께서 계시를 통해 우리를 축복하시는 방법에 대해 가르쳐주셨습니다. 그분은 이렇게 말씀하셨습니다. “로버트, 저는 우리가 주님의 심부름을 할 때, 그 일이 어떤 것이든지 주님께서는 그것을 성취할 수 있도록 축복해 주신다는 것을 알게 되었어요.” 롬니 장로님은 또한 우리가 가고 있던 그 먼 곳에 있는 도시에 도착하면 우리는 무릎을 꿇고 기도하고, 신권 소유자들을 접견한 뒤, 다시 무릎을 꿇고 기도할 것이며, 그러면 성신은 주님께서 택하신 새로운 스테이크 회장이 누구인지 알려주실 것이라고 설명해 주셨습니다. 그분은 그 일이 저의 생애에서 가장 훌륭한 영적 경험 중 하나가 될 것이라고 약속하셨으며, 실제로도 그랬습니다.

하나님 아버지는 우리 각자가 영생에 합당한가를 입증해 보이도록 우리를 이 지상으로 보내셨습니다. “영생은 곧 유일하신 참 하나님과 그가 보내신 자 예수 그리스도를 아는 것이니이다.”2 어떻게 우리는 아버지와 아들을 알 수 있습니까? 바로 개인적인 계시를 통해서입니다. 개인적인 계시는 우리가 하나님과 그분의 아들을 알고, 복음을 배워 그에 따라 생활하며, 의롭게 끝까지 견디고 영생을 얻기에 합당해져 그분들의 면전으로 돌아갈 수 있도록 도움을 주는 하나님의 방법입니다.

여러분은 이렇게 질문할 수도 있습니다. “개인적인 계시는 어떻게 구합니까?” 바울은 성도들에게 세상의 지혜보다 성령에 의존하라고 권고했습니다.3 성령을 얻으려면 기도로 시작해야 합니다. 로렌조 스노우 회장님은 교회에 들어오기 전에 여러 해 동안 복음을 연구하셨습니다. 그러나 그분은 침례 받고 약 3주 후, 은밀한 기도를 드린 후에야 비로소 증거를 얻었습니다. 그분은 이렇게 말씀하셨습니다. “하나님의 영이 제게 내려와 … 제가 느낀 기쁨과 행복은 대단했습니다. 그런 다음 저는 하나님이 살아 계시고, 예수 그리스도는 하나님의 아들이라는 것과 거룩한 신권의 회복, 그리고 충만한 복음에 대해 완전히 알게 되었습니다.”4

저는 기도가 개인적인 계시를 위한 확고한 기초라는 것을 배웠습니다. 그러나 더 많은 것이 필요합니다. 지역 대표로 있는 동안 저는 보이드 케이 패커 장로님에게서도 그런 것들을 배울 기회가 있었습니다. 우리는 한 스테이크를 재조직하도록 지명 받았는데 함께 무릎을 꿇고 기도하는 일부터 시작했습니다. 신권 지도자들을 접견하고 기도한 후, 패커 장로님은 함께 건물 주변을 걷자고 하셨습니다. 함께 건물 주변을 산책하면서 그분은 개인적인 계시를 구하는 중요한 원리, 즉 주님께서 올리버 카우드리에게 가르치신 다음 원리를 설명해 주셨습니다. “보라, 너는 그것을 네 생각으로 연구해야만 하느니라.”5 우리는 지명 받은 일을 깊이 생각하고, 함께 상의했으며, 영의 음성에 귀를 기울였습니다. 다시 사무실로 돌아와서 우리는 기도를 드리고 더 연구했습니다. 그렇게 했을 때 우리는 계시를 받을 준비가 되었습니다.

계시는 주님의 뜻에 따라 옵니다. 그것은 종종 우리가 원하는 응답들을 모두 받지 못하였다 할지라도 신앙을 갖고 전진해야 함을 의미합니다. 제가 총관리 역원으로 봉사했을 때 에즈라 태프트 벤슨 장로님을 도와 스테이크 회장단을 재조직하는 일을 하도록 지명 받은 적이 있습니다. 기도하고, 접견하고, 연구하고, 다시 기도를 한 후에 벤슨 장로님은 누가 새로운 스테이크 회장이 되어야 할지 아느냐고 물으셨습니다. 저는 아직 그에 대한 계시를 받지 못했다고 했습니다. 그분은 저를 한참 쳐다보시더니 그분도 그렇다고 하셨습니다. 그러나 우리는 세 명의 합당한 신권 소유자들에게 대회의 토요일 저녁 모임에서 말씀을 하도록 부탁하라는 영감을 받았습니다. 세 번째 연사가 말씀을 시작하고 몇 분 지나지 않아, 영은 그가 새로운 스테이크 회장이 되어야 한다고 속삭였습니다. 순간 고개를 돌려 벤슨 회장님을 보았는데, 그분의 뺨에는 눈물이 흐르고 있었습니다. 신앙을 갖고 전진하며 계속 하나님의 뜻을 구했던 우리 두 사람 모두에게 계시가 내려진 것입니다.

제가 교회에서 봉사하던 초기에 해롤드 비 리 장로님께서 제가 살던 지역에 새로운 스테이크를 조직하러 오신 적이 있는데 그분은 그때 한 가지 교훈을 가르쳐 주셨습니다. 리 장로님은 그때 제게 한 가지 제안을 하셨는데, 새로 지지 받은 감독으로서 자신과 함께 기자회견에 참석하지 않겠느냐는 것이었습니다. 기자회견을 하던 중, 젊고 당돌한 기자 한 사람이 리 장로님에게 이렇게 물었습니다. “귀하께서는 자칭 선지자라고 하는데, 마지막으로 계시를 받은 것이 언제였습니까, 그리고 그것은 무엇에 관한 내용이었습니까?” 잠시 생각에 골몰하시던 리 장로님은 그를 똑바로 보시면서 이렇게 대답하셨습니다. “어제 오후 세 시경이었습니다. 우리는 새로운 스테이크의 회장으로 누가 부름을 받아야 할 것인가에 대해 기도를 드렸으며 그가 누구인지 알게 되었습니다.” 리 장로님의 대답에 기자의 마음은 바뀌었습니다. 리 장로님이 주님의 뜻을 충실하게 구하는 사람에게 임하는 계시에 대해서 그렇게 강력한 간증을 하셨을 때 회견장 안에 깃들었던 영을 결코 잊을 수 없습니다.

충실한 어린이, 청소년, 부모, 교사, 그리고 지도자로서 우리는 자신이 인식하는 것보다 더 자주 개인적인 계시를 받을 수 있습니다. 우리가 더 많은 개인적인 계시를 받고 깨달을수록 우리의 간증도 커집니다. 감독으로서 저는 와드 회원들에게 부름을 주라는 계시를 받을 때마다 간증이 커지는 것을 느꼈습니다. 그러한 간증은 총관리 역원과 그 밖의 역원들, 지역 칠십인, 스테이크 회장이 부름을 받거나 새로운 지명을 받는 것을 볼 때마다 강해졌습니다. 그렇지만 더 중요한 것은 제가 하나님의 아들, 남편, 그리고 아버지의 역할에서 받는 개인적인 계시를 통해 강화되었다는 것입니다. 저는 가족 문제로 인도를 구할 때 저희 가정에 깃드는 영의 인도와 지시에 참으로 감사를 드립니다.

개인적인 계시는 경전에 기록된 것과 같이 선지자들이 받는 계시의 형태를 따릅니다. 아담과 이브는 주님의 이름으로 간구했으며 구주에 관한 지식을 포함한 개인적인 계시를 받았습니다.6 에녹, 아브라함, 모세가 자기 백성들의 복지를 위해 간구했을 때 받은 놀라운 계시는 값진 진주에 기록되어 있습니다.7 엘리야는 고요하고 작은 음성을 통해 개인적인 계시를 받았고,8 다니엘은 꿈을 통해 계시를 받았습니다.9 베드로가 개인적으로 받은 계시는 그에게 예수가 그리스도라는 간증을 주었습니다.10 리하이와 니파이는 구주와 구원의 계획에 관한 계시를 받았으며, 실제로 성경과 몰몬경에 있는 모든 선지자들은 그들의 백성들에게 경고하고, 가르치고, 강화하고, 위로하기 위해 계시를 받았습니다.11 스펜서 더블류 킴볼 회장님은 성전에서 많은 기도를 드린 후에 신권에 관한 계시를 받으셨습니다.12 힝클리 회장님은 더 많은 교회 회원들에게 성전 축복을 주고자 기도를 드렸고, 그분은 소규모 성전 건축에 관한 계시를 받으셨습니다.13

선지자들은 자신의 삶에 도움이 되고 지상에서의 교회 업무를 감독하는 데 필요한 개인적인 계시를 받습니다. 우리의 책임은 자신을 위해, 그리고 주님께서 우리에게 주신 책임을 위해 개인적인 계시를 구하는 것입니다.

지난 수주 동안 힝클리 회장님은 이번 대회에서 발표할 새로운 부름에 대한 계시를 구해오셨습니다. 한 달 전쯤 제일회장단과 십이사도 정원회가 매주 목요일에 갖는 성전 모임에서 저는 힝클리 회장님이 영적인 인도를 얻기 위해 드린 간결하고 진지한 기도를 들었습니다. 온 마음을 다한 그분의 기도에 대한 응답은 이제 우리 모두에게 발표되었습니다.

선지자들의 삶에서 발견되는 계시의 표본이 보이십니까? 그와 같은 계시가 우리 생활의 일부이기도 합니까?

우리는 그러한 계시가 속죄에 중심을 두고 있다는 것을 압니다.14 우리는 죄를 회개하고 계명을 지킬 때 속죄의 축복을 받습니다. 우리는 침례 받을 때 그렇게 하겠다고 성약을 맺었으며, 매주 성찬을 취할 때 이 성약을 새롭게 합니다. 우리가 계속해서 의 안에 거할 때, 우리는 사무엘과 더불어 “말씀하옵소서 [주여] 주의 종이 듣겠나이다”15라고 말할 자격을 갖추게 됩니다. 그러면 주님께서는 “너희 눈은 봄으로, 너희 귀는 들음으로 복이 있도다”16라고 대답하십니다.

우리는 경전을 연구하고, 금식과 기도를 하고, 신앙을 키움으로써 선지자들처럼 개인적인 계시를 받습니다. 신앙이 열쇠입니다. 조셉이 첫번째 시현을 받도록 준비한 것을 기억하십시오.

“너희 중에 누구든지 지혜가 부족하거든 …

믿음으로 구하고 조금도 의심하지 말라.”17

흔들리지 않는 신앙으로 우리는 “기적이 이루어지는 것이 신앙으로 말미암”는다는 것을 압니다.18

일반적으로 그러한 기적은 홍해를 가르고, 죽은 사람을 살리고, 감옥의 벽을 무너뜨리거나 하늘 사자들이 나타나는 것처럼 하나님의 권능이 물리적으로 나타나는 것을 말하는 것이 아닙니다. 대부분의 기적은 하나님의 뜻에 따라 그분의 권능이 영적으로 나타나는 것입니다. 주님의 친절하신 자비가 어떤 생각이나 강한 인상, 확신을 주는 느낌, 문제에 대한 해결책, 어려움을 이겨낼 힘, 실망과 슬픔을 참아내게 하는 위안 등의 형태로 부드럽게 주어지는 것입니다.

이러한 기적들은 경전에서 “신앙의 시련”19이라고 부르는 것을 견딜 때 옵니다. 때로는 응답을 받기까지 소요되는 시간 자체가 그러한 시련이기도 합니다. 데이비드 오 맥케이 회장님은 소를 기르던 소년 시절에 증거를 구했으나 그 증거는 나중에 그가 스코틀랜드에서 선교 사업을 할 때까지 오지 않았습니다. 그는 이렇게 말했습니다. “그것은 제가 의심 많은 청소년기에 초원의 언덕 위에서 드렸던 은밀한 기도의 응답이었습니다. 그것은 제게 진실된 기도는 ‘언젠가, 어디선가’ 응답된다는 확신이 되었습니다.”20

응답은 “지금은 아니니 참고 기다리라”는 것일 수도 있습니다.

저는 언덕이나 들판, 숲이나 골방에서, 지금 혹은 앞으로 올 영원한 세상에서, 우리 각자에게 하신 구주의 다음 말씀이 성취되리라는 것을 간증드립니다. “구하라 그리하면 너희에게 주실 것이요 찾으라 그리하면 찾아낼 것이요 문을 두드리라 그리하면 너희에게 열릴 것이니”21 우리는 표적을 구하지 말라는 명을 받은 한편, “가장 좋은 은사들을 간절히 구하라”22는 명을 받았습니다. 이 은사에는 성신과 개인적인 계시가 포함됩니다. 그 계시는 구주께서 말씀하신 것처럼 “말씀에 말씀을 더하고, 교훈에 교훈을 더하여 주되 … 받아들이는 자에게는 [주님이] 더 줄 것”23입니다.

저는 우리가 대회를 마치고 집으로 돌아갈 때 하나님의 영을 더 많이 구하고 더 많이 받기를 간구합니다. 구주께서는 신대륙, 즉 미 대륙에 있는 그분의 제자들이 그 영을 받도록 기도하셨었습니다. 그런 다음 그분은 그의 제자들이 있는 곳을 떠나 기도하시면서 영을 부어주신 하나님 아버지께 감사를 드리는 모범을 보이셨습니다.24 우리도 그분의 모범에 따라 하나님의 영을 얻기 위해 기도하고, 그것이 우리의 삶에 주는 위대한 축복에 감사드립시다.

예수 그리스도는 살아 계시고, 살아 계신 선지자 고든 비 힝클리 회장님을 통해 그분의 교회를 인도하신다는 저의 특별한 간증을 전합니다. 저는 힝클리 회장님이 계시를 통해 이 교회를 인도하신다는 사실을 분명히 압니다. 앨마서에는 다음과 같은 말씀이 있습니다. “보라, 내가 너희에게 이르노니 하나님의 성령으로 그것들이 내게 알려졌느니라. 보라, 내가 여러 날을 금식하고 기도하며 … 이제 내가 참으로 그러한 것이 참된 줄을 스스로 아는 것은, 주 하나님께서 … 그것들을 내게 나타내 주셨음이니, 이는 내 안에 있는 계시의 영이니라.”25

우리 각자가 그 영을 받고, 개인적인 계시의 축복을 받고, 우리 스스로 이러한 일들이 참되다는 것을 알 수 있기를 온 마음을 다해 예수 그리스도의 이름으로 간구드립니다. 아멘. 

1. 앨마서 8:24.

2. 요한복음 17:3.

3. 고린도전서 2:11~16 참조.

4. Eliza R. Snow, Biography and Family Record of Lorenzo Snow [1884년], 8쪽에서 인용.

5. 교리와 성약 9:8.

6. 모세서 5:4~11.

7. 창세기 18:23~33; 출애굽기 3:1~3, 32:31~33; 모세서 1:1~2, 24; 6:26~37; 7:2~4; 아브라함서 1:1~2, 15~19 참조.

8. 열왕기상 19: 11~12 참조.

9. 다니엘 2:16~20 참조.

10. 마태복음 16:15~17 참조.

11. 니파이전서2:16; 11:1~2참조; 추가의 예로 모사이야서 3:1~4; 앨마서43:23; 힐라맨서 7~8장; 힐라맨서 10:2~4; 제3니파이 1:10~13; 몰몬서 8:34~35; 이더서 3:1~6, 13~14, 25 참조.

12. “신권을 통한 계시에 관한 제일회장단의 편지” Tambuli, 1978년 7월호, 31쪽; Ensign, 1978년 11월호, 16쪽 참조.

13. “성전, 개종자 보유, 그리고 선교 사업에 관한 몇 가지 생각,” Ensign, 1997년 11월호, 49쪽 참조.

14. 사도행전 9장, 모사이야서 27장, 앨마서 36장 참조.

15. 사무엘상 3:10.

16. 마태복음 13:16.

17. 야고보서 1:5~6.

18. 모로나이서 7:37.

19. 이더서 12:6.

20. Francis M. Gibbons, David O. McKay Apostle to the World, Prophet of God (1986년), 50쪽에서 인용.

21. 마태복음 7:7; 누가복음 11:9; 또한 제3니파이 14:7 참조.

22. 교리와 성약 46:8.

23. 니파이후서 28:30.

24. 제3니파이 19:29~23 참조.

25. 앨마서 5:46.

 

 

As we begin the concluding session of this historic conference, I join you in expressing gratitude for the privilege of sustaining President Henry B. Eyring as a counselor in the First Presidency, Elder Quentin L. Cook in the Quorum of the Twelve, and Elder Walter F. González in the seven Presidents of the Seventy. I offer them my love and support and testify that they are called of God by a living prophet, President Gordon B. Hinckley, “according to the spirit of revelation and prophecy.”1

The events of these past two days teach us the need for revelation in the Lord’s work and personal revelation in our own lives. Personal revelation is the way we know for ourselves the most important truths of our existence: the living reality of God, our Eternal Father, and His Son, Jesus Christ; the truthfulness of the restored gospel; and God’s purpose and direction for us.

Much of what I know about personal revelation I have learned from the examples of the prophets, both ancient and modern. This afternoon I would like to share a few of these personal examples and pray that they will inspire each of us to seek the blessings of personal revelation in our own lives.

As a young regional representative, I was assigned to assist Elder Marion G. Romney in reorganizing a stake. During the long, quiet ride to the conference, our conversation turned to the spiritual dimensions of our assignment. Elder Romney taught me about how the Lord blesses us with revelation. “Robert,” he said, “I have learned that when we are on the Lord’s errand, we have His blessings to accomplish whatever we are asked to do.” Elder Romney further explained that we would arrive in the distant city, kneel in prayer, interview priesthood holders, kneel in prayer again, and the Holy Ghost would reveal to us the person whom the Lord had chosen to be the new stake president. He promised me it would be one of the great spiritual experiences of my life, and it was.

Each of us has been sent to earth by our Heavenly Father to merit eternal life: “And this is life eternal, that they might know thee the only true God, and Jesus Christ, whom thou hast sent.”2 How do we know the Father and the Son for ourselves? By personal revelation. Personal revelation is the way Heavenly Father helps us know Him and His Son, learn and live the gospel, endure to the end in righteousness, and qualify for eternal life—to return back into Their presence.

You may ask, “How do we seek personal revelation?” Paul counseled the Saints to rely on the Spirit rather than the wisdom of the world.3 To obtain that Spirit, we begin with prayer. President Lorenzo Snow had studied the gospel for several years before joining the Church. But he did not receive a witness until two or three weeks after his baptism when he retired in secret prayer. “The Spirit of God descended upon me,” he said. “O, the joy and happiness I felt, [for] I then received a perfect knowledge that God lives, that Jesus Christ is the Son of God, and of the restoration of the holy Priesthood, and the fulness of the Gospel.”4

I have learned that prayer provides a firm foundation for personal revelation. But more is required. While still a regional representative, I had the opportunity to learn from another Apostle, Elder Boyd K. Packer. We were assigned to reorganize a stake and began by kneeling in prayer together. After interviewing priesthood leaders and having prayer, Elder Packer suggested that we walk around the building together. As we walked, he demonstrated a vital principle of seeking personal revelation—the principle the Lord taught Oliver Cowdery: “Behold, … you must study it out in your mind.”5 We pondered our assignment, counseled together, and listened to the voice of the Spirit. When we went back, we prayed and studied further, and then we were prepared to receive revelation.

Revelation comes on the Lord’s timetable, which often means we must move forward in faith, even though we haven’t received all the answers we desire. As a General Authority, I was assigned to help reorganize a stake presidency under the direction of Elder Ezra Taft Benson. After praying, interviewing, studying, and praying again, Elder Benson asked if I knew who the new president would be. I said I had not received that inspiration yet. He looked at me for a long time and replied he hadn’t either. However, we were inspired to ask three worthy priesthood holders to speak in the Saturday evening session of conference. Moments after the third speaker began, the Spirit prompted me that he should be the new stake president. I looked over at President Benson and saw tears streaming down his face. Revelation had been given to both of us—but only by continuing to seek our Heavenly Father’s will as we moved forward in faith.

Early in my Church service, Elder Harold B. Lee taught this lesson when he came to organize a new stake in the district where we were living. Elder Lee asked me, as a newly sustained bishop, if I would join him at a press conference. There, an intense young reporter challenged Elder Lee. He said to him, “You call yourself a prophet. When was the last time you had revelation, and what was it about?” Elder Lee paused, looked directly at him, and responded in a sweet way, “It was yesterday afternoon about three o’clock. We were praying about who should be called as the president of the new stake, and it was made known to us who that individual should be.” The reporter’s heart changed. I will never forget the Spirit that came into that room as Elder Lee bore his powerful witness of revelation that can be received by those faithfully seeking to do the Lord’s will.

As faithful children, youth, parents, teachers, and leaders, we may receive personal revelation more frequently than we realize. The more we receive and acknowledge personal revelation, the more our testimonies grow. As a bishop, my testimony grew each time I received revelation to extend callings to ward members. That testimony has been strengthened each time I witness General Authorities and officers, Area Seventies, and stake presidents called or given new assignments. More importantly, I am strengthened by the personal revelations I receive in my role as a son of God, a husband, and a father. I am so thankful for the guidance and direction of the Spirit in our home as we seek for direction in family matters.

For all of us, our personal revelations reflect the pattern of revelation received by prophets, as recounted in the scriptures. Adam and Eve called upon the name of the Lord and received personal revelation, including knowledge of the Savior.6 Enoch, Abraham, and Moses sought for the welfare of their people and were given marvelous revelations recorded in the Pearl of Great Price.7 Elijah’s personal revelation came through the still, small voice;8 Daniel’s came in a dream.9 Peter’s personal revelation gave him a testimony that Jesus is the Christ.10 Lehi and Nephi received revelations about the Savior and the plan of salvation, and virtually all of the Bible and Book of Mormon prophets received revelations to warn, teach, strengthen, and comfort them and their people.11 After much prayer in the temple, President Spencer W. Kimball received the revelation on the priesthood.12 And after praying about providing temple blessings to more members of the Church, President Hinckley received revelation about the building of smaller temples.13

Prophets receive personal revelations to help them in their own lives and in directing the earthly affairs of the Church. Our responsibility is to seek personal revelations for ourselves and for the responsibilities the Lord has given us.

These past weeks President Hinckley has been seeking revelation about the callings that would be announced in this conference. About a month ago in our Thursday temple meeting of the First Presidency and Quorum of the Twelve, I listened as President Hinckley offered a simple, sincere prayer for spiritual guidance. The answer to his heartfelt prayer has now been presented to all of us.

Do we see the pattern of revelation in the lives of prophets? Are the threads of that pattern also woven through our lives?

We know that the pattern centers on the Atonement.14 We receive the blessings of the Atonement when we repent of our sins and keep the commandments. This we covenanted to do when we were baptized, and we renew that covenant each week as we partake of the sacrament. As we continue in righteousness, we qualify ourselves to say with Samuel, “Speak, [Lord]; for thy servant heareth.”15 And the Lord answers, “Blessed are your eyes, for they see: and your ears, for they hear.”16

We prepare to receive personal revelation as the prophets do, by studying the scriptures, fasting, praying, and building faith. Faith is the key. Remember Joseph’s preparation for the First Vision:

“If any of you lack wisdom, let him ask of God. …

“But let him ask in faith, nothing wavering.”17

By unwavering faith, we learn for ourselves that “it is by faith that miracles are wrought.”18

Generally, those miracles will not be physical demonstrations of God’s power—parting of the Red Sea, raising of the dead, breaking down prison walls, or the appearance of heavenly messengers. By design, most miracles are spiritual demonstrations of God’s power—tender mercies gently bestowed through impressions, ideas, feelings of assurance, solutions to problems, strength to meet challenges, and comfort to bear disappointments and sorrow.

These miracles come to us as we endure what the scriptures call a “trial of [our] faith.”19 Sometimes that trial is the time it takes before an answer is received. When President David O. McKay was a young man herding cattle, he sought a witness, but it did not come until many years later while serving his mission in Scotland. He wrote, “It was a manifestation for which as a doubting youth I had secretly prayed … on hillside and in meadow. It was an assurance to me that sincere prayer is answered ‘sometime, somewhere.’ ”20

The answer may be “Not now—be patient and wait.”

I testify that on the hillside or the meadow, in the grove or closet, now or in the eternities to come, the Savior’s words to each of us will be fulfilled: “Ask, and it shall be given you; seek, and ye shall find; knock, and it shall be opened unto you.”21 While we are commanded not to seek after signs, we are commanded to “seek … earnestly the best gifts.”22 These gifts include the Holy Ghost and personal revelation. That revelation will come “line upon line, precept upon precept,” as the Savior said, and “unto him that receiveth [the Lord] will give more.”23

As we go forth from this conference, I call upon each of us to seek more and receive more of the Spirit of God. The Savior prayed that His disciples in the New World would receive that Spirit. Then, as an example to all of us, He departed from His disciples and in prayer thanked His Heavenly Father for bestowing it.24 Let us follow His example and pray for the Spirit of God, giving thanks for its marvelous blessings in our lives.

I bear my special witness that Jesus Christ lives and leads His Church through a living prophet, President Gordon B. Hinckley. I know—I know—that President Hinckley leads this Church by revelation. In the words of Alma, “Behold, I say unto you [these things] are made known unto me by the Holy Spirit of God. Behold, I have fasted and prayed many days. … And now I do know of myself that they are true; for the Lord God hath made them manifest unto me … ; and this is the spirit of revelation which is in me.”25

That each of us may receive that Spirit, obtain the blessings of personal revelation, and know for ourselves that these things are true is my heartfelt prayer in the name of Jesus Christ, amen.

Notes

1. Alma 8:24.

2. John 17:3.

4. Quoted in Eliza R. Snow Smith, Biography and Family Record of Lorenzo Snow (1884), 8.

5. D&C 9:8.

6. See Moses 5:4–11.

12. See “Letter of the First Presidency Regarding Revelation on the Priesthood,” Tambuli, July 1978, 31; “Revelation on Priesthood Accepted, Church Officers Sustained,” Ensign, Nov. 1978, 16.

13. See “Some Thoughts on Temples, Retention of Converts, and Missionary Service,” Ensign, Nov. 1997, 49.

14. See Acts 9; Mosiah 27; Alma 36.

19. Ether 12:6.

20. Quoted in Francis M. Gibbons, David O. McKay: Apostle to the World, Prophet of God (1986), 50.

22. D&C 46:8.

25. Alma 5:46.