신앙과 신권에 속한 맹세와 성약
Faith and the Oath and Covenant of the Priesthood

헨리 비 아이어링 회장 제일회장단 제1보좌

하나님께서 여러분에게 맹세하신 그 약속을 요구할 수 있기 위해 여러분이 하나님과 맺은 성약을 신앙으로 지켜 나가십시오.

President Henry B. Eyring First Counselor in the First Presidency

Henry B. Eyring, “Faith and the Oath and Covenant of the Priesthood,” Liahona, May 2008, 61–64

Go forward in faith in keeping your covenants with God and so claim the promise He has made to you with an oath.

Image
 

오늘밤 저의 목적은 여러분이 신권에 속한 맹세와 성약의 축복들을 받기에 합당할 수 있다는 확신을 키우도록 돕는 것입니다. 그러한 맹세와 성약에 따른 결과들이 대단히 중요하므로, 여러분이 지닌 확신을 정기적으로 강화시킬 필요가 있을 것입니다.

주님은 그러한 결과들을 명확히 하셨습니다. 맹세와 성약이 이루어지기에 합당하게 됨으로써 하나님의 모든 은사 중 가장 큰 은사인 영생을 얻을 수 있습니다. 그것이 멜기세덱 신권의 목적입니다. 우리가 신권을 받아 성약들을 지키고, 성전 의식에서 이를 새롭게 함으로써, 우리는 엘로힘 하나님 아버지께서 하신 맹세로 인해 그분의 영광의 충만함을 얻고 그분처럼 살 것이라는 약속을 받습니다. 우리는 영원한 증식의 약속과 더불어 영원히 한 가족으로 인봉되는 축복을 받을 것입니다.

여러분도 예상하듯이, 그러한 축복을 요구하지 못하는 것은 비극적인 결과를 가져 옵니다. 주님은 그것 또한 명확히 하셨습니다. 다음은 멜기세덱 신권을 받을 때가 가까워진 청남들에게 지도자들이 자주 읽어 주는 말씀입니다. 여러분은 아마도 처음 그것을 들었을 때의 느낌을 기억할 것입니다. 이는 선지자 조셉 스미스를 통해 우리에게 주신 구주 예수 그리스도의 말씀입니다.

“그리고 또한 이 신권을 받아들이는 자는 모두 나를 받아들이는 것이니라. 주가 이르노라.

“무릇 나의 종을 받아들이는 자는 나를 받아들이는 것이요,

“나를 받아들이는 자는 나의 아버지를 받아들이는 것이요,

“나의 아버지를 받아들이는 자는 나의 아버지의 왕국을 받아들이는 것이니라. 그러므로 내 아버지께서 가지신 모든 것이 그에게 주어지리라.

“그리고 이것은 신권에 속한 맹세와 성약에 따르는 것이니라.

“그러므로 신권을 받아들이는 자들은 모두 내 아버지의 이 맹세와 성약을 받아들이는 것이니, 이를 그가 깨뜨리실 수 없고 또 이는 옮겨질 수도 없는 것이니라.

“그러나 누구든지 이 성약을 받아들인 후에 깨뜨리고 이것에서 완전히 돌이키는 자는 이 세상에서나 오는 세상에서도 죄 사함을 받지 못하리라.

“그리고 너희가 받은 이 신권에 나아오지 아니하는 자 모두에게 화 있을지어다. 이제 나는 하늘에서 말하는 나의 음성으로써 오늘 참석한 너희에게 이 신권을 확인하거니와, 참으로 나는 천군과 나의 천사들에게 너희에 관한 책무를 주었느니라.

“그리고 나는 이제 너희에게 한 가지 계명을 주노니, 너희 스스로에 관하여, 그리고 영생의 말씀에 부지런히 주의를 기울이도록 조심하라.”1

여러분이, 청남으로서 이 말씀을 처음 들었을 때의 저와 같다면, 멜기세덱 신권을 받는 것에 대한 도전이 벅차 보였을 것입니다. 여러분이 그러한 맹세와 성약을 지키지 못하거나 혹은 이를 받아들이지 않기로 결정했을 때 따르게 될 형벌로 인하여 실망하기보다는 확신을 가져야 하는 적어도 두 가지의 이유가 있습니다. 여러분이 맹세와 성약을 받아들인 후 그것이 너무 어렵다는 걸 알게 되거나 또는 노력을 하지 않더라도, 그에 대한 형벌은 똑같이 주어집니다. 그러므로, 성신권을 받고 그 성약을 지키기 위해 온 마음을 다해 노력하는 것이 여러분과 저에게 최선의 길이라는 사실에는 의문의 여지가 없습니다. 만약 노력하지 않는 쪽을 선택한다면, 분명히 우리는 영생의 기회를 잃게 될 것입니다. 만약 우리가 노력하여, 하나님의 도움으로 성공한다면, 우리는 영생을 얻을 것입니다.

그 맹세와 성약에 합당하기 위해 온 마음을 다해 노력할 것을 지금 결심하고, 성공하리라는 확신을 가져야 하는 또 하나의 이유가 아직 남아 있습니다. 하나님께서는 여러분이 신앙을 행사한다면 여러분이 성공하도록 도와 줄 도움과 권능을 약속하셨습니다.

여러분이 신앙으로 나아갈 때 받게 될 축복 몇 가지를 설명 드리고자 합니다.

첫째, 여러분에게 맹세와 성약이 주어졌다는 바로 그 사실은 하나님이 여러분의 힘과 능력을 아시고 여러분을 선택했다는 증거입니다.  그분은 여러분이 전세에서 그분과 함께 있을 때부터 여러분을 알고 계셨습니다. 여러분의 힘에 대해 미리 아시고 그분은 여러분이 예수 그리스도의 참된 교회를 찾고 신권을 받도록 하셨습니다. 여러분은 그분이 여러분을 신뢰하고 있다는 증거를 가지고 있기 때문에 확신을 느낄 수 있습니다.

둘째, 여러분이 성약을 지키려고 노력할 때, 구주는 그분의 개인적인 도움을 약속하셨습니다.  그분은 여러분이 신권을 존중하며 나아갈 때, 다음과 같이 해주시겠다고 말씀하셨습니다. “거기에 나도 있으리니, 이는 내가 너희 앞서 나아갈 것임이라. 나는 너희 오른편에도 왼편에도 있을 것이요, 나의 영은 너희 마음속에 있을 것이요, 나의 천사들은 너희를 둘러 있어 너희를 받쳐 주리라.”2  

여러분은 때때로 제가 그러하듯이, 이 성스러운 신권의 책임을 완수하기 위한 힘을 갖도록 해 줄 재확증이 필요할 수 있습니다. 주님은 여러분에게 재확증이 필요함을 예견하셨습니다. 그분은 다음과 같이 말씀하셨습니다. “이는 누구든지 충실하여 내가 말한 이 두 신권을 얻고 자기의 부름을 영화롭게 하는 자는 영으로 성결하게 되어 몸이 새로워짐이라.”3

저는 제 자신의 삶과 다른 사람들의 삶에서 성취된 그러한 약속을 보았습니다. 저의 한 친구는 선교부 회장으로 봉사했습니다. 그는 저에게 그가 봉사하는 동안, 매일 하루를 마치면서, 자신이 과연 또 다른 하루를 견딜 힘이 있을까라고 생각하면서 2층의 침실로 가는 계단을 겨우 오를 수 있었다고 말했습니다. 그런데 아침이 되면 그는 힘과 용기가 회복되었음을 알게 되었습니다. 여러분은 주 예수 그리스도와 회복된 복음에 대해 간증하기 위해 일어설 때마다 새로워진 것처럼 보이는 연세 많은 선지자들의 삶에서 그러한 모습을 보았습니다. 그것이 바로 자신이 지닌 신권의 봉사에 대한 믿음을 가지고 앞으로 나아가는 분들에게 주어진 약속입니다.

여러분은 여러분에게 간증을 전할 권능이 주어질 것이며 그 과정에서 여러분이 깨끗해지고 여러분에게 약속된 영생을 받기에 합당하게 될 것이라는 약속 또한 받았습니다.

“이는 내가 이 계명을 주면서 너희 죄를 용서할 것임이니. 곧 너희에게 전하여 준 그 일들을 온 세상에 증언 할 때에 너희 마음에 엄숙함과 기도의 영이 굳건히 머물러 있게 하라는 것이니라.

“그러므로 너희는 온 세상에 나아가라. 그리고 어디든지 너희가 갈 수 없는 곳에는 너희가 증언을 보낼지니, 그리하여 증언이 너희에게서 온 세상에 나아가 만민에게 이르게 하라.”4

그리고 주님은 그 약속과 함께 여러분에 대해 다음과 같이 말씀하심으로써 여러분에 대한 예우를 갖추셨습니다. “… 너희는 내 아버지께서 내게 주신 자들이니, 너희는 나의 친구니라.”5

여러분이 신권 성약을 지킬 때 여러분에게 힘을 주는 또 하나의 놀라운 축복이 있습니다. 신권의 봉사를 통해 여러분은 영원한 가족으로 살 수 있도록 준비될 것입니다. 이는 남편이나 아버지, 아들이나 형제가 되는 것이 무엇을 의미하는가에 관한 여러분의 느낌을 바꾸어 줄 것입니다. 여러분의 신앙이 커지고 멜기세덱 신권을 통해 오는 영생의 약속이 성취됨에 따라서 여러분의 마음속에 그러한 변화가 찾아올 것입니다.

그러한 일은 선지자 조셉 스미스가 영원한 가족의 교리를 처음 가르쳤을 때 팔리 피 프랫에게 일어났습니다. 그는 이렇게 썼습니다. “제가 그에게서 영원한 가족이라는 조직과 최고의 지성과, 마음이 청결하고 순수한 사람만이 소중히 여기는 방법을 아는, 그리고 행복이라 불리기에 합당한, 모든 것의 참 근원이 되는, 그러한 이루 다 말할 수 없는 영속적인 관계로 맺어진 영원한 두 남녀의 결합에 대하여 처음으로 생각하게 된 것이 바로 그때였습니다. …

사랑하는 아내와 현세에서 영원까지 함께하게 되며, 우리가 서로 깊이 사랑하도록 해주는 공감대와 애정이 영원하고 성스러운 것에 기초를 두고 있다는 사실을 가르쳐 준 것 또한 바로 조셉이었습니다. 우리가 이러한 애정을 계발할 수 있고, 영원토록 그 애정 안에서 발전하고 증식할 수 있으며, 그 영원한 결혼의결과로, 하늘의 별이나 바닷가의 모래알처럼 수많은 자손이 있을 것이란 사실을 배운 것도 바로 그에게서였습니다. …

저는 전에도 사랑했었지만 그 이유를 몰랐습니다. 그러나 지금 저는 순수하게 … 한 없는 숭고함으로 사랑하게 되었습니다. … 저는 하나님이 진실로 저의 하나님 아버지이시고, 예수가 저의 형제이며, 저의 사랑하는 아내는 불멸의 영원한 동반자임을 느꼈습니다. 아내는 저에게 위안이자 영광의 면류관으로서 영원토록 저에게 주어진 성역을 베푸는 친절한 천사였습니다.”6

저는 신앙으로 수행한 신권의 봉사가 우리의 마음과 감정을 변화시키는 효과가 있음을 개인적으로 증거합니다. 오늘 제 말씀을 듣고 있는 청남은 자신의 신권을 존중함으로써 우리가 사는 세상에 만연한 성적인 죄의 유혹으로부터 보호받으리라는 확신을 가질 수 있습니다. 영원한 신권을 통해 영생이라는 확실한 보상을 믿는 신앙이 커질 때, 하나님의 딸들이 지닌 참된 가치와, 자손에 대한 약속에 있어 순결하고 깨끗한 상태에 머물러야 하는 이유를 알 수 있는 힘을 갖게 될 것입니다. 이것이 오늘밤 저의 말씀을 듣는 아론신권 소유자에게도 가능해질 것입니다.

똑같은 방법으로, 맹세와 성약을 믿는 신앙은 영원한 가족에게 필수적인 자애의 감정을 개발하도록 이끌 것입니다. 우리가 신권을 받아들일 때 맺는 약속들 중 하나는 다른 사람들을 보살피는 것입니다.

저는 신권 소유자들의 마음에서 자애가 자라나는 기적을 보았습니다. 여러분 중 많은 분들도 보았을 것입니다. 그리고 교회 밖의 많은 분들도 보았을 것입니다. 저는 고든 비 힝클리 회장님이 전화를 받도록 요청 받으셨을 때 그분의 사무실에 있었습니다. 그분은 짧게 전화 통화를 하신 후 다시 우리와 대화를 나누었습니다. 그러나 그분은 잠시 설명할 시간을 가졌습니다. 그분은 그 전화가 워싱턴으로 가는 길에 에어포스 원을 타고 유타 주 위를 날고 있는 미 대통령에게서 온 것이라고 말씀하셨습니다. 미 대통령은 신권 소유자들이 허리케인 직후에 행한 일에 대하여 힝클리 회장님에게 감사를 전하기 위해 전화를 걸었습니다. 미 대통령은 우리가 매우 잘 협동함으로써 많은 사람들을 그토록 신속히 도울 수 있었던 것은 기적이라고 말했습니다. 대통령은 우리가 일을 행하는 방법을 안다고 말하면서 우리 성도들을 칭찬하였습니다.

아마도 미국의 대통령은 우리의 위대한 조직력에 감명을 받은 것 같습니다. 그것은 그 기적의 일부분이었습니다. 그러나 수백, 아마 수천 명의 신권 소유자들이 신권에 속한 맹세와 성약을 믿는 그러한 신앙을 지니고 있었다는 사실은 기적의 더 큰 이유가 됩니다. 차이점을 만든 것은 그들이 어떻게 조직되었는가가 아니었습니다. 신권에 속한 맹세와 성약을 믿는 신앙으로 인해 그들은 주 예수 그리스도의 대표자로서 시급한 도움을 필요로 하는 사람들을 보살피기 위해 멀리까지 가서, 오랫동안 머물면서, 어려움을 견뎠습니다.

그들은 현세의 가족과 영원한 가족에서 훌륭한 남편과 아버지, 아들, 형제들이 되기에 필수적인 자애의 권능과 영을 발전시키는 신권의 봉사를 하는 과정에 있었습니다. 그러한 신권의 봉사의 사례들이 전 세계의 하나님의 가족에 속한 형제자매들로서, 사람들에게 베푼 우리의 구제활동에서 계속해서 나타났습니다.

저는 여러분이 하나님께서 여러분에게 맹세 하신 그 약속을 요구할 수 있기 위해 여러분이 하나님과 맺은 성약을 신앙으로 지켜 나갈 것을 오늘 밤, 그리고 매일 결심하기를 기도합니다. 여러분은 간단하게 그것을 할 수 있습니다. 정원회 회원들과 만날 때, 그들을 하나님 가족의 형제들로 보겠다는 결심을 할 수 있습니다. 여러분의 정원회나 신권 그룹에 궁핍한 누군가가 있을 것입니다. 그는 여러분이 이를 알도록 나타내지 않을 수도 있습니다. 여러분은 직접 그것을 보지 못할지도 모릅니다. 그러나 하나님은 알고 계시며 여러분이 그를 도움으로써 그분의 종이 될 것을 권하십니다.

여러분은 함께 신권의 봉사를 하면서 제가 그를 볼 때마다“할머니는 어떠세요?”라고 물었던 한 신권 소유자처럼 될 수 있습니다. 그는 제가 아는 한, 저의 장모님을 만난 적이 없었습니다. 그러나 어쨌든 그는 그녀가 아프고 연세가 많다는 것을 알았습니다. 신권지도자를

통해 저와 아내에게 미치는 하나님의 위안과 위로의 손길을 보는 것이 저에게 얼마나 큰 의미가 있었는지 말로 표현할 수 없습니다. 손이 처지고 무거운 짐을 진 사람들을 돕고 구제하는 여러분의 성약에 대해 항상 생각한다면, 신권 소유자들과 함께 모일 때마다 그와 같은 영향력을 지닐 수 있습니다. 그렇게 할 때, 여러분은 여러분이 영원한 가족의 일원이 될 자격을 갖추게 하는 바로 그 자질을 개발하고 있는 것입니다.

여러분이 할 수 있는 또 다른 일이 있습니다. 여러분 자신만을 위해서가 아닌, 온 세상에 주 예수 그리스도의 사자가 되기 위해 하나님의 말씀을 연구할 수 있습니다. 여러분이 복음을 가르칠 수 있는 힘을 키울 때, 하나님 아버지의 자녀들을 모으는 데 있어 그분을 도울 자격을 갖게 됩니다. 여러분이 그렇게 할 때 또 다른 축복이 주어질 것입니다. 잃어버린 양들을 이끌어오기 위해 이 세상에서나 내세에서 가족 생활에 그 권능이 필요하게 된다면, 여러분은 지금 여러분이 알고 있는 것보다 더 많은 힘을 받게 될 것입니다.

주님은 앨마서 13장 6절에서 그 놀라운 축복에 대해 설명하고 계십니다. “또 이같이 하나님의 계명을 사람의 자녀들에게 가르쳐, 그들도 역시 그의 안식에 들어가게 하도록 이 거룩한 부름으로 부름을 받고, 하나님의 거룩한 반차의 대신권에 성임 되었나니”7

여러분은 이러한 성공의 약속으로 여러분의 봉사에 대한 확신을 가질 수 있습니다.

“이제 그들이 성신에 의해 성결하게 되고, 그들의 옷이 희게 된 후, 하나님 앞에 정결하고 흠 없이 되어, 혐오함이 없이는 죄를 바라볼 수 없었나니, 정결하게 되어 주 그들의 하나님의 안식에 들어간 자들이 많되, 심히 대단히 많았더라.

“또 이제 나의 형제들아, 나는 너희가 하나님 앞에 겸손하고, 회개에 합당한 열매를 맺어, 너희도 저 안식에 들어가게 되기를 바라노라.”8

저는 하나님 아버지가 살아계심을 간증드립니다. 여러분은 그분과 성약을 맺었습니다. 그분은 여러분에게 그분조차 깨뜨릴 수 없는 영생의 약속으로 맹세를 하셨습니다. 신권은 그분의 아들 예수 그리스도를 통해 하나님께서 세상을 창조하셨던 권능임을 간증드립니다. 하나님은 여러분이 영원한 가족으로 그분과 함께 살수 있도록, 성공하여 다시 돌아오기를 바라신다는 것을 간증드립니다. 이 교회가 예수 그리스도의 참된 교회임을 간증드립니다. 이 교회 안에 신권의 열쇠가 있습니다. 하나님께서는 그러한 신권으로 여러분을 예우하여 주십니다. 저는 그분이 여러분의 능력을 아시며, 그것은 여러분이 충만한 신앙으로 영원히 여러분과 여러분 가족의 영생에 대한 소망을 가지기에 충분한 것임을 약속 드립니다. 예수 그리스도의 이름으로 말씀드립니다. 아멘.

1. 교리와 성약 84:35~43.

2. 교리와 성약 84:88.

3. 교리와 성약 84:33.

4. 교리와 성약 84:61~62.

5. 교리와 성약 84:63.

6. Autobiography of Parley,P. Pratt, Parley P. Pratt 2세(1938) 259~260쪽.

7. 앨마서 13:6.

8. 앨마서 13:12~13.

 

 

My purpose tonight is to help you grow in your confidence that you can and will rise to the blessings of the oath and covenant of the priesthood. It is the magnitude of the possible consequences of that oath and covenant which may require a regular boost in your confidence.

The Lord has made those consequences clear. Rising to the possibilities of the oath and covenant brings the greatest of all the gifts of God: eternal life. That is a purpose of the Melchizedek Priesthood. Through keeping the covenants as we receive the priesthood and renewing them in the temple ceremonies, we are promised by an oath made by our Heavenly Father, Elohim, that we will gain the fulness of His glory and live as He lives. We will have the blessing of being sealed in a family forever with the promise of eternal increase.

As you would expect, failing to claim such a blessing would bring tragic consequences. The Lord was clear about that as well. These are the words often read to young men by their leaders when they are approaching the time when they may receive the Melchizedek Priesthood. You likely will remember your feelings when you first heard them. They are the words of the Savior Jesus Christ given to us through the Prophet Joseph Smith:

“And also all they who receive this priesthood receive me, saith the Lord;

“For he that receiveth my servants receiveth me;

“And he that receiveth me receiveth my Father;

“And he that receiveth my Father receiveth my Father’s kingdom; therefore all that my Father hath shall be given unto him.

“And this is according to the oath and covenant which belongeth to the priesthood.

“Therefore, all those who receive the priesthood, receive this oath and covenant of my Father, which he cannot break, neither can it be moved.

“But whoso breaketh this covenant after he hath received it, and altogether turneth therefrom, shall not have forgiveness of sins in this world nor in the world to come.

“And wo unto all those who come not unto this priesthood which ye have received, which I now confirm upon you who are present this day, by mine own voice out of the heavens; and even I have given the heavenly hosts and mine angels charge concerning you.

“And I now give unto you a commandment to beware concerning yourselves, to give diligent heed to the words of eternal life.”1

Now, if you are like I was when I first heard those words as a young man, the challenge of accepting the Melchizedek Priesthood could seem daunting. There are at least two reasons why you should be confident rather than discouraged with the penalties that would follow either failing to keep the oath and covenant or deciding not to accept it. Whether you accept the oath and covenant and find it too difficult or if you fail to try, the penalty is the same. There is no question, therefore, that your best course and mine is to receive the holy priesthood and try with all of our hearts to keep its covenants. If we choose not to try, we would certainly lose the opportunity for eternal life. If we try and with God’s help succeed, we will gain eternal life.

There is yet another reason to decide now that you will try with all your heart to qualify for that oath and covenant and have confidence that you will succeed. God promises you the help and power which, if you exercise faith, will give you success.

Let me describe some of the blessings you will receive as you go forward in faith.

First, the very fact that you have been offered the oath and covenant is evidence that God has chosen you, knowing your power and capacity. He has known you since you were with Him in the spirit world. With His foreknowledge of your strength, He has allowed you to find the true Church of Jesus Christ and to be offered the priesthood. You can feel confidence because you have evidence of His confidence in you.

Second, as you will try to keep your covenants, the Savior has promised His personal help. He has said that as you go forward in honoring the priesthood: “There I will be also, for I will go before your face. I will be on your right hand and on your left, and my Spirit shall be in your hearts, and mine angels round about you, to bear you up.”2

You may at times need reassurance, as I do, that you will have the strength to meet your obligations in this sacred priesthood. The Lord foresaw your need for reassurance. He said, “For whoso is faithful unto the obtaining these two priesthoods of which I have spoken, and the magnifying their calling, are sanctified by the Spirit unto the renewing of their bodies.”3

I have seen that promise fulfilled in my own life and in the lives of others. A friend of mine served as a mission president. He told me that at the end of every day while he was serving, he could barely make it upstairs to bed at night wondering if he would have the strength to face another day. Then in the morning, he would find his strength and his courage restored. You have seen it in the lives of aged prophets who seemed to be renewed each time they stood to testify of the Lord Jesus Christ and the restored gospel. That is a promise for those who go forward in faith in their priesthood service.

You are also promised that you will be given the power to bear testimony and that in the process you will be cleansed and made fit for the eternal life which you have been promised:

“For I will forgive you of your sins with this commandment—that you remain steadfast in your minds in solemnity and the spirit of prayer, in bearing testimony to all the world of those things which are communicated unto you.

“Therefore, go ye into all the world; and unto whatsoever place ye cannot go ye shall send, that the testimony may go from you into all the world unto every creature.”4

And with that promise the Lord has honored you by saying of you, “Ye are they whom my Father hath given me; ye are my friends.”5

There is another wonderful blessing that will encourage you as you keep your priesthood covenants. Priesthood service will prepare you for living in eternal families. It will change your feelings about what it means to be a husband or a father or a son or a brother. That change in your heart will come as you feel your faith grow and the promise of eternal life through the Melchizedek Priesthood becomes real to you.

That happened to Parley P. Pratt when the Prophet Joseph Smith first taught him the doctrine of eternal families. Parley P. Pratt wrote:

“It was at this time that I received from him the first idea of eternal family organization, and the eternal union of the sexes in those inexpressibly endearing relationships which none but the highly intellectual, the refined and pure in heart, know how to prize, and which are at the very foundation of everything worthy to be called happiness. …

“It was from him that I learned that the wife of my bosom might be secured to me for time and all eternity; and that the refined sympathies and affections which endeared us to each other emanated from the fountain of divine eternal love. It was from him that I learned that we might cultivate these affections, and grow and increase in the same to all eternity; while the result of our endless union would be an offspring as numerous as the stars of heaven, or the sands of the sea shore. …

“I had loved before, but I knew not why. But now I loved—with a pureness—an intensity of elevated, exalted feeling. … I felt that God was my heavenly Father indeed; that Jesus was my brother, and that the wife of my bosom was an immortal, eternal companion; a kind ministering angel, given to me as a comfort, and a crown of glory for ever and ever.”6

I am a personal witness that priesthood service pursued in faith has such an effect in changing our hearts and our feelings. A young man hearing my words today can have confidence that by honoring his priesthood he will be protected against the temptation to sexual sin so prevalent in the world in which we live. It will be possible for the Aaronic Priesthood holder hearing me tonight, as his faith increases in the sure reward of eternal life through the eternal priesthood, that he will have the power to see in the daughters of God their true worth and in the promise of a posterity a reason to be pure and to stay clean.

In the same way, faith in the oath and covenant will lead us to develop the feelings of charity essential to an eternal family. One of the promises we make as we accept the priesthood is to care for others.

I have seen the miracle of that growth in charity in the hearts of priesthood holders. So have many of you. And so have many outside the Church. I was in the office of President Gordon B. Hinckley when he was asked to take a phone call. He spoke briefly on the phone and then returned to our conversation. But he took a moment to explain. He said that the call was from the president of the United States, who was flying over Utah in Air Force One on his way to Washington. The president of the United States had called to thank President Hinckley for what priesthood holders had done in the aftermath of a hurricane. The president of the United States had said that it was a miracle that we were able to get so many people, so quickly, working together so well. He praised our people by saying that we knew how to do things.

Perhaps the president of the United States was impressed with what he thought were our great organizational skills. That was part of the miracle. But the greater reason for the miracle was that hundreds and perhaps thousands of priesthood holders had such faith in the oath and covenant of the priesthood. It was not how they were organized that made the difference: faith in the oath and covenant of the priesthood impelled them to go long distances, stay long hours, and endure hardship as representatives of the Lord Jesus Christ in caring for those in great need.

They were in that process of giving priesthood service, developing the power and the spirit of charity necessary to become great husbands, fathers, sons, and brothers in families here and in families forever. Those instances of priesthood service have occurred in our outreach to people, as brothers and sisters in God’s family across the earth, time and time again.

My prayer is that you will decide tonight, and then every day, to go forward in faith in keeping your covenants with God and so claim the promise He has made to you with an oath. You can do it in simple things. When you meet with your quorum, you can decide to see them as brothers in the family of God. There will be someone in your quorum or priesthood group who is in need. He may not show it. You may not be able to see it with your eyes. But God knows and invites you to be His servant in helping him.

You can be like the priesthood holder who every time I saw him in our priesthood service together would ask, “How’s Grandma?” He had never met my mother-in-law, as far as I know. But he somehow found out about her illness and her great age. I cannot tell you how much it meant to me to see the hand of God reaching out to me and my wife in consolation and comfort through a priesthood holder. You can have that same effect every time you gather with priesthood holders if you always think of your covenant to succor and help those whose hands hang down and who carry heavy burdens. As you do, you will be developing the very qualities which will qualify you to be a member of a family forever.

There is another thing you can do. You can study the word of God, not for yourself alone but to be an emissary of the Lord Jesus Christ to all the world. When you increase your power to teach the gospel, you are qualifying to help Heavenly Father in gathering His children. As you do that, another blessing will come. Should the need ever come in family life in this world, or in the world to come, to draw back lost sheep, you will have received more power than you may now recognize.

The Lord describes that wonderful blessing in Alma 13:6: “And thus being called by this holy calling, and ordained unto the high priesthood of the holy order of God, to teach his commandments unto the children of men, that they also might enter into his rest.”

You may have confidence in your service with this promise of success:

“Now they, after being sanctified by the Holy Ghost, having their garments made white, being pure and spotless before God, could not look upon sin save it were with abhorrence; and there were many, exceedingly great many, who were made pure and entered into the rest of the Lord their God.

“And now, my brethren, I would that ye should humble yourselves before God, and bring forth fruit meet for repentance, that ye may also enter into that rest.”7

I testify that God the Father lives. You have made covenants with Him. He offers you an oath, a promise of eternal life, which He cannot break. I testify to you that the priesthood is the power by which God through His Son, Jesus Christ, created the worlds. I testify that God wants you to succeed and to come home again to live with Him in families forever. I testify to you that this is the true Church of Jesus Christ. In it are the keys of the priesthood. It is that priesthood with which God has honored you. I promise you that He knows your capacities and that they are sufficient that you may with full faith have the hope of eternal life for you and for your families forever. In the name of Jesus Christ, amen.

Notes

2. D&C 84:88.

3. D&C 84:33.

5. D&C 84:63.

6. Autobiography of Parley P. Pratt, ed. Parley P. Pratt Jr. (1938), 259–60.